اچ‌پی ۲۹٫۰۰۰ کارمند خود را اخراج می‌کند

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
بزرگ‌ترین تولید کننده کامپیوتر دنیا،‌ حدود ۲۹ هزار نفر از کارمندان خود را تا سال ۲۰۱۴ اخراج خواهد کرد. این شرکت امریکایی پیش‌تر خبر از اخراج ۲۷٫۰۰۰ کارمند خود داده بود اما حالا حذف ۲٫۰۰۰ کارمند دیگر را نیز به برنامه خود برای بازگرداندن شرکت به وضعیت سوددهی، اضافه کرده است.
تبلیغات

HP رسما به کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا اعلام کرده که حدود ۲۹ هزار کارمند خود را تا سال مالی ۲۰۱۴ اخراج خواهد کرد. این تولیدکننده مطرح امریکایی پیش از این اعلام کرده بود که حدود ۸ درصد از نیروی کار خود را که معادل ۲۷٫۰۰۰ نفر می‌شد، اخراج خواهد کرد تا بین ۳ تا ۳.۵ میلیارد دلار از هزینه‌های شرکت، صرفه‌جویی شده و خرج تحقیقات و توسعه (R&D) گردد.

برنامه اچ‌پی در بازسازی شرکت، در راستای ساده‌سازی روند تجارت، تسریع بخشیدن نوآوری‌ها و ارائه نتیجه بهتر برای مشتریان، کارمندان و سهام‌داران انجام خواهد شد. اخراج ۲۹ هزار کارمند باعث صرفه‌جوی در هزینه‌های شرکت و بالابردن رتبه HP در بازار شده و این شرکت را نسبت به رقبای دیگر مخصوصا لنوو در جایگاه بهتری حفظ می‌کند.

براساس اعلام گارتنر، با توجه به ۱۳.۰۶ میلیون دستگاهی که HP در نیمه دوم امسال روانه بازار کرده، این شرکت کماکان بزرگ‌ترین تولیدکننده کامپیوتر دنیا باقی خواهد ماند. البته این آمار نسبت به همین فاصله زمانی در سال گذشته حدود ۱۲ درصد کاهش یافته است. از طرفی لنوو که چندی پیش با پشت سر گذاشتن Dell در جایگاه دوم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان PC قرار گرفت، روز به روز فاصله خود را با HP کمتر می‌کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات