لبه‌های بدنه‌ی آیپد پرو 2018 طراحی مسطح شبیه به آیفون 5 دارد

شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
طبق گزارشی جدید، لبه‌های کناری بدنه‌ی آیپد پرو ۲۰۱۸ از طراحی مسطحی استفاده خواهد کرد که پیش‌تر در آیفون ۵ شاهد آن بودیم.
تبلیغات

همانطور که احتمالاً مطلع هستید، اپل قرار است در روز سه‌شنبه‌ی هفته‌ی جاری (۸ آبان ۱۳۹۷)، رویدادی را برای معرفی محصولات سخت‌افزاری جدید خود برگزار کند. انتظار می‌رود که این شرکت در جریان این مراسم، از آیپد پرو ۲۰۱۸ با ظاهری جدید رونمایی کند تا یکپارچگی بیشتری با طراحی آیفون ۱۰ داشته باشد.

حالا در آستانه‌ی برگزاری این رویداد، وب‌سایت بلومبرگ گزارشی را در قالب انتظاراتِ خود از مراسم پیش‌رو ارائه کرده و در آن نکته‌ی جالبی را درباره‌ی طراحی آیپد جدید بیان می‌کند. طبق گفته‌ی این وب‌سایت، اهالی کوپرتینو قصد دارند با کنارگذاشتن لبه‌های گرد کناری بدنه، از لبه‌های مسطحی استفاده کنند که پیش‌تر در طراحی آیفون ۵ شاهدش بودیم.

مارک گارمن که پیش‌تر نیز گزارشات قابل‌اطمینانی را درباره‌ی محصولاتِ اپل منتشر کرده بود، در گزارش خود می‌گوید:

این دستگاه از لبه‌های مسطحی بهره خواهد برد که سال‌ها پیش اپل از آن در آیفون ۵، آیفون ۵ اس و آیفون SE استفاده کرده است.

پیش‌تر، گزارشی نیز با اشاره به همین موضوع، از بازگشت اپل به اصول طراحی پیشین خود در آیپد پرو ۲۰۱۸ اشاره کرده بود. اگر این موضوع در جریان معرفی آیپد پرو جدید به حقیقت بپیوندد، با بزرگترین بازطراحیِ تاریخ آیپد‌های این شرکت مواجه خواهیم شد.

به همین مناسبت، خوب است به تاریخچه‌ی آیپد‌های اپل نگاهی گذرا داشته باشیم.

- سال ۲۰۱۰: نسل نخستِ آیپد با طراحی برآمده در قسمت پشتی دستگاه معرفی شد.- سال ۲۰۱۱: یک‌ سال پس از معرفی نسل اول تبلت اپل، آیپد ۲ با کاهش ۳۲ درصدی در ضخامت بدنه، رونمایی شد.- سال ۲۰۱۲: آیپد ۳ برای نخستین‌بار از فناوری رتینا در صفحه‌نمایش خود بهره برد؛ اگرچه در این نسل شاهد افزایش اندکی در ضخامت دستگاه بودیم؛ اما طراحی کلی آیپد ۳ نسبت به نسل پیشین خود تفاوت چندانی نکرده بود.- سال ۲۰۱۳: آیپد ایر، نخستین بازطراحی آیپد پس از معرفی آیپد ۲ بود که حاشیه‌‌های باریکتر، نازک‌تر و لبه‌های گرد را برای قرارگیری راحت‌تر دستگاه در دست ارائه می‌کرد.- سال ۲۰۱۴: آیپد پرو ۲، ادامه‌دهنده‌ی راه سری محصولات ایر بود. در این نسل، اپل توجه خود را به کاهش وزن و ضخامت دستگاه معطوف کرده بود؛ همچنین دکمه‌ی هوم در آیپد برای نخستین‌بار میزبانِ سنسور اثرانگشت تاچ آیدی بود.- سال ۲۰۱۵: اپل با معرفی آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی، بزرگ‌ترین دستگاه iOS تاریخ خود را با پشتیبانی از قلم اپل (Apple Pencil) روانه‌ی بازارها کرد. آیپد پرو جدید اهالی کوپرتینو از نظر طراحی، نمونه‌ای بزرگ‌تر شده‌ از آیپد ایر ۲ محسوب می‌شد.- سال ۲۰۱۶: آیپد پرو ۹.۷ اینچی برای آن‌دسته از افرادی که اندازه‌ی سابق آیپد‌های اپل را می‌پسندیدند، معرفی شد.- سال ۲۰۱۷: آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی با کاهش قابل‌توجه حاشیه‌های کناری صفحه‌نمایش معرفی شد.

طبق انتظارت، اپل در جریان رویداد آتی خود از دو مدلِ جدید آیپد پرو با اندازه‌ی ۱۲.۹ و ۱۰.۵ اینچی رونمایی خواهد کرد. باتوجه به عرضه‌ی آیفون ۱۰ در سال گذشته و استفاده از طراحی کاملاً جدید، اهالی فناوری معتقدند که اپل امسال آیپد پرو ۲۰۱۸ را با الهام از آیفون‌های جدید خود طراحی کرده است. در کنار کاهش حاشیه‌های کناری صفحه‌نمایش در گوشه‌های دستگاه به ۵.۸ میلی‌متر، پشتیبانی از فیس‌ آیدی و جایگزینی آن با سنسور اثرانگشت تاچ‌ آیدی از جمله تغییراتِ مهم تبلت‌های جدید کوپرتینونشین‌ها محسوب می‌شوند.

آیپد پرو 2018 / iPad Pro 2018

افزون بر موارد فوق، انتظار می‌رود که اپل برای نخستین‌بار در تاریخ تبلت‌های خود، استفاده از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را کنار بگذارد؛ از این رو، احتمالِ معرفی نسل جدید ایرپادهای این شرکت در جریان رویداد پیش رو وجود دارد.

گزارش‌ها تاکنون حاکی از این بودند که اپل استفاده از درگاه اختصاصی لایتنینگ را نیز کنار خواهد گذاشت و برای اولین‌بار به درگاه USB-C در محصولات iOS روی خواهد آورد؛ بهره‌گیری از این درگاهِ جدید، نوید کارکردی حرفه‌ای‌تر را به کاربران آیپد‌های پرو ۲۰۱۸ می‌دهد. طبق گمانه‌زنی، احتمال می‌رود که نسل دوم اپل پنسل نیز در جریان مراسم اپل رونمایی شود.

از بعد سخت‌افزاری نیز طبق سنت همیشگی اپل، احتمالاً شاهد به‌کارگیری نسخه‌ی قدرتمندتر پردازنده‌ی A12 Bionic خواهیم بود که امسال در آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR مورد استفاده قرار گرفت.

معرفی نسل جدید مک‌بوک ایر، به‌روزرسانی سخت‌افزاری مک‌مینی و آی‌مک‌ها نیز از دیگر موارد موردانتظار در این رویداد محسوب می‌شوند.

شما می‌توانید پوشش زنده‌ی این رویداد را در روز سه‌شنبه، ۸ آبان ۹۷ از طریق وب‌سایت زومیت دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات