آیپد پرو 2018 از پورت USB-C استفاده خواهد کرد

یک‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق گمانه‌زنی‌های جدید منابع خبری نزدیک به تأمین‌کنندگان اپل، به‌نظر می‌رسد که آیپد پرو‌ ۲۰۱۸ از درگاه USB-C بهره خواهد برد.
تبلیغات

به‌تازگی یک وبسایت فناوری ژاپنی به‌واسطه‌ی یک منبع نزدیک، به اطلاعات تازه‌ای درباره‌ی آیپد جدید اپل دست پیدا کرده است. براساس گفته‌ی این وبسایت، تمام سازندگانِ لوازمِ جانبی برای آیپد‌های اپل انتظار جایگزینی درگاه USB-C با پورت لایتنینگ را دارند.

در ماه شهریور (سپتامبر) نیز مینگ چی کو، تحلیلگر مطرحِ مسائل اپل، در پیش‌بینی خود استفاده از درگاه USB-C را برای آیپد‌های سال ۲۰۱۸ مطرح کرده بود. طبق گفته‌ی وی، اپل با جایگزینی این درگاه می‌تواند علاوه بر ارتقاء سرعت شارژِ دستگاه، در سرعتِ انتقالِ اطلاعات نیز جهشی خیره‌کننده داشته باشد.

افزون بر موارد فوق، چندی پیش نیز یکی از کاربرانِ کنجکاو در نسخه‌ی بتا iOS 12.1 قطعه کدی را پیدا کرد که به پشتیبانی از صفحه‌نمایش جانبی با کیفیت 4K اشاره داشت. باتوجه به اینکه پشتیبانی از نمایشگرهای خارجی تنها مختص به درگاه USB-C است، بنابراین می‌توان به وجود چنین قابلیتی در آیپد پرو ۲۰۱۸ امید داشت.

آیپد پرو 2018 / iPad Pro 2018

اگر این اتفاق روشنایی روز را ببیند، یکی از بزرگترین رخدادها در تاریخ آیپد‌های اپل، از زمان جایگزینی درگاه ۳۰ پین با لایتنینگ در سال ۱۳۹۱ (۲۰۱۲)، رخ خواهد داد.

انتظار می‌رود که اپل در رویداد ۸ آبان، علاوه بر رونمایی از طراحی کاملاً جدید آیپد، به بهبود ویژگی‌های سخت‌افزاری و ارتقاء توان این دستگاه در انجام کارهای حرفه‌ای نیز بپردازد. طبق گمانه‌زنی‌های پیشین، آیپد پرو ۲۰۱۸ نخستین آیپدی خواهد بود که با سنسور تاچ آیدی و دکمه‌ی هوم وداع خواهد کرد و به‌جای آن از فناوری فیس‌آیدی برای احراز هویت کاربران استفاده می‌کند.

شما می‌توانید روز ۸ آبان، با پوشش لحظه به لحظه‌ی زومیت از این رویداد همراه باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات