مدیرعامل کانالیس: مایکروسافت تولید محصولات سرفیس را سال ۲۰۱۹ متوقف می‌کند

شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل کانالیس بار دیگر پیش‌بینی خود مبنی بر توقف تولید محصولات سرفیس توسط مایکروسافت را تکرار کرده و اعلام کرده که ردموندی‌ها از سال آینده این سری از محصولات خود را دیگر تولید نخواهند کرد.
تبلیغات

استیو بریزر، مدیرعامل کانالیس بار دیگر پیش‌بینی خود در رابطه با توقف تولید سری محصولات سرفیس را تکرار کرد. این تحلیل‌گر شناخته شده که سال گذشته نیز اعلام کرده بود، مایکروسافت تولید سرفیس‌های خود را متوقف خواهد کرد، دقیقا چند هفته پس از رونمایی از سری جدید محصولات سرفیس در اظهار نظری جدید اعلام کرد که سال ۲۰۱۹ میلادی زمانی است که مایکروسافت تولید سرفیس را متوقف خواهد کرد. 

بریزر در این خصوص می‌گوید:

من دوباره پیش‌بینی خود را تکرار می‌کنم، چرا که تولید محصولات سرفیس هیچ توجیهی برای مایکروسافت ندارد. 

محصولات سری سرفیس‌ برای اولین بار در سال ۱۳۹۱ (۲۰۱۲) و همزمان با مدیریت استیو بالمر در مایکروسافت رونمایی شد. مایکروسافت زمانی شروع به عرضه‌ی محصولات سرفیس کرد که اپل با عرضه‌ی محصولات نوآورانه‌ای نظیر مک‌ها، آیپد و آیفون توجه بسیاری را به خود جلب کرده و بازار را در اختیار گرفته بود. تلاش مایکروسافت برای رقابت در بازار گجت‌های هوشمند با خرید نوکیا ادامه یافت که نتیجه‌ی آن امروز بر کسی پوشیده نیست. 

البته اپل در حال حاضر با وجود سلطنت در بازار گوشی‌های هوشمند، سهمی کوچک در بازار رایانه‌های شخصی دارد؛ این در حالی است که مایکروسافت سلطه‌ی خود را در بازار پی‌سی‌ها که البته رونق گذشته را ندارد، حفظ کرده است. 

بریزر توقف تولید محصولات سرفیس توسط مایکروسافت را بسیار محتمل دانسته و پیش‌بینی کرده که ردموندی‌ها تمرکز خود را روی سرویس‌های ابری و نرم‌افزاری‌های تجاری معطوف خواهند کرد که عملکردی خوب در این حوزه دارند. بریزر اضافه کرده که احتمالا مایکروسافت ایده‌های طراحی خود را در اختیار شرکای سخت‌افزاری خود قرار خواهد داد که تولید پی‌سی‌ را نیز در دستور کار قرار داده‌اند. 

چندی پیش منابع موجود در کمپانی‌هایی چون دل و لنوو نیز پیش‌بینی کرده بودند که احتمالا مایکروسافت از کسب و کار سخت‌افزار بیرون رفته و تولید سرفیس رو متوقف خواهند کرد. 

بریزر در این خصوص می‌گوید:

من فکر می‌کنم که ساتیا نادلا بالاخره به این نتیجه خواهد رسید. شاید وی در انتظار یک یا دو گزارش مالی ضعیف از بخش سخت‌افزار است تا تصمیم نهایی را بگیرد. 

زمانی که سرفیس برای اولین بار رونمایی شد، استیو بالمر گجت‌های سری سرفیس را یک طراحی مرجع برای ویندوز ۸ عنوان کرده و اعلام کرد که احتمالا تعداد کمی از این گجت‌ها به فروش خواهد رفت. مایکروسافت اولین سال از عرضه‌ی محصولات سرفیس را با ضرری ۹۰۰ میلیون دلاری به پایان برد که حاصل شکست سرفیس RT بود. 

براساس آخرین گزارش سال مالی مایکروسافت که در اواخر ماه جولای منتشر شد، کسب و کار سرفیس مایکروسافت نشان از رشدی ۱۶ درصدی در مقایسه با سال گذشته دارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات