رویترز: اپل و گوگل برای حل مشکلات پتنتی خود وارد مذاکره شده‌اند

جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد پس از دادگاه جنجالی میان اپل و سامسونگ که منجر به شکست کمپانی‌ کره‌ای گردید، گوگل، سازنده اندروید احساس خطر کرده و تصمیم گرفته تا خارج از فضای حقوقی و ازطریق مذاکره با کمپانی اپل به توافق برسد. تیم کوک و لری پیج مدیران عامل اپل و گوگل به‌طور مستقیم وارد مذاکره شده‌اند، ولی این صحبت‌ها تاکنون هیچ نتیجه مثبتی نداشته است.
تبلیغات

به گزارش رویترز، مدیر عامل گوگل، لری پیج و همتایش در کمپانی اپل یعنی تیم کوک درباره مسئله مناقشه پتنتی خود جلسات و ملاقات‌هایی را داشته‌اند که یکی از آن‌ها به صورت یک مکالمه تلفنی در هفته گذشته بوده است. رویترز می‌افزاید که کوک و پیج در آینده نزدیک دوباره با یکدیگر گفتگو خواهند کرد.

بنا به گزارش رویترز گفتگوها میان دو کمپانی در حالی در جریان است که گوگل در واکنش به دادگاه اپل و سامسونگ سعی کرد تا پیروزی اپل را زیر سؤال ببرد و طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که بیشتر ادعاهای پتنتی اپل هیچ ارتباطی به هسته سیستم عامل اندروید ندارد. اپل نیز طی ماه‌های اخیر سعی کرده تا ارتباط خود با گوگل را هرچه بیشتر کاهش دهد. مصداق این سیاست اپل حذف برنامه نقشه گوگل از iOS 6 و قرار دادن نقشه خود به جای آن و البته حذف نرم‌افزار یوتیوب به‌عنوان برنامه پیش‌فرض در سیستم عامل خود است.

با وجود آن که بیشتر مناقشات اپل بر سر پتنت‌هایش با کمپانی‌های سخت‌افزاری چون سامسونگ و موتورولا است (که از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند)، اما این طور که به نظر می‌رسد هدف اصلی این کمپانی سازنده اندروید، یعنی گوگل است.

این تنش فقط به مدیران کنونی دو کمپانی مربوط نمی‌شود. استیو جابز حاضر بود تا تمام پول اپل را برای نابودی اندروید به کار گیرد و ملاقاتی که در سال ۲۰۱۰ بین او و مدیر عامل وقت گوگل، اریک اشمیت انجام شد، هیچ موضوعی را حل نکرد.

آیا بالاخره نبرد اندروید و iOS، این دو غول بزرگ را به‌طور مستقیم رو در روی هم قرار خواهد داد؟ یا کماکان باید منتظر مناقشات اپل با شرکای سخت‌افزاری گوگل باشیم؟ نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات