با ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دوربین پیکسل 3 گوگل آشنا شوید

سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
دوربین به‌‌کاررفته در گوشی جدید پیکسل ۳ گوگل، توانایی این را دارد که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین عکس‌ها را برای کاربر انتخاب کند.
تبلیغات

گوگل دقایقی پیش در جریان برگزاری رویدادی ویژه، از گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال رونمایی کرد. همانطور که انتظارش را داشتیم، هر دوی این گوشی‌ها از دوربین‌هایی با مشخصاتی تقریبا شبیه به هم بهره‌مند هستند و می‌توانند به‌ کمک هوش مصنوعی، یک‌سری کارهای جالب را انجام دهند. گوگل مدعی شده است که تراشه‌ی جدید Pixel Visual Core، گوشی‌هایش را قادر ساخته است تا با بهره‌گیری از AI، کارهای ویژه‌ای را به‌انجام برسانند.

از میان مشخصات مبتنی بر هوش مصنوعی دوربین گوشی پیکسل ۳، می‌توان به دو حالت تصویربرداری جدید به‌ نام‌های Top Shot و Photobooth اشاره کرد؛ حالت Top Shot می‌تواند با تحلیل داده‌های مختلف، بهترین تصویر را از میان یک‌دسته‌ تصویر مشابه، انتخاب کند.

این ویژگی جدید در حقیقت چندین عکس را پیش و پس از آن لحظه‌ای که کاربر دکمه‌ی مجازی شاتر را فشار می‌دهد، ثبت و در نهایت، بهترین عکس را از میان آن‌ها انتخاب می‌کند. Top Shot از این حیث به ویژگی Motion Photos گوگل شباهت دارد؛ گفتنی است که به کمک موشن فوتوز می‌توان از روی ویدیوهای کوتاه، فایل GIF تولید کرد.

از آن طرف، ویژگی Photobooth را داریم که می‌تواند با استفاده از دوربین سلفی، چندین عکس را از شما و دوستان‌تان ثبت کند؛ البته این اتفاق تنها در صورتی رخ می‌دهد که سیستم هوش مصنوعی گوشی تشخیص دهد که کاربر می‌خواهد لبخند بزند یا با چهره‌اش، ادای شکلک‌های بامزه را در بیاورد. 

دوربین پیکسل 3 گوگل / Google Pixel 3

برخی از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دوربین Google Pixel 3 و Google Pixel 3 XL (از جمله Photobooth) پیشتر از طریق Google Clips در دسترس بودند و این شرکت تصمیم گرفته است تا آن‌ها را وارد سری‌گوشی‌های پیکسل بکند.

تجربه ثابت کرده که گوگل در گوشی‌های پیکسل همواره به دوربین، توجه ویژه‌ای داشته است؛ این موضوع را سال پیش توانستیم به‌ خوبی در پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال ببینیم. بی‌شک رقابت دوربین پیکسل ۳ ایکس ال با پرچمدارانی نظیر آیفون XS Max و گلکسی نوت ۹ می‌تواند بسیار جذاب باشد.

دیدگاه شما در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات