وای‌فای رایگان برای شهروندان تهرانی

یک‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از آغاز نصب کیوسک‌های هوشمند در پایتخت و در راستای پروژه‌های برنامه‌ی «تهران هوشمند» خبر داد.
تبلیغات

کیوسک‌های هوشمند که در معابر عمومی نصب می‌شوند، انواع خدمات دیجیتال شهری از جمله اینترنت وای‌فای رایگان و تراکنش‌های مالی شهری را به شهروندان ارائه می‌دهند.

دکتر محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از آغاز نصب کیوسک‌های هوشمند در تهران خبر داد و گفت:

کیوسک‌های هوشمند شهری از جنس مبلمان شهری بوده و همانند دستگاه‌های ATM بانکی قابلیت نصب در معابر عمومی را برای ارائه خدمات شهری و ارتباطی دارند که فاز پایلوت آن با همکاری منطقه دو شهرداری تهران راه‌اندازی شد.

به گفته‌ی او خدماتی مانند وای‌فای رایگان، جستجوی اماکن ورزشی، فروشگاه‌ها، مساجد، رستوران‌ها، نقشه‌ی دیجیتال شهر تهران جهت مسیریابی، موجودی کارت بلیت الکترونیک و قابلیت شارژ این کارت‌ها، اطلاع‌رسانی درباره‌ی وضعیت آب و هوا، مناسبت‌ها و... از جمله خدمات ارائه شده در این کیوسک‌های هوشمند است.

smart kiosk

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران، نصب کیوسک‌های هوشمند شهری را یکی از زیرپروژه‌های برنامه‌ی تهران هوشمند و گامی رو به جلو در حوزه‌ی رسیدن به شهر هوشمند توصیف کرد. او همچنین توسعه‌ی این خدمات و سرویس‌ها را در اولویت توسعه‌ی کیوسک‌های هوشمند می‌داند و گفته است:

در واقع باید گفت در مسیر حرکت به سمت «تهران هوشمند» پروژه‌های متعددی تعریف شده است که مانند این پروژه به ترتیب، عملیاتی خواهند شد و محدود به یک منطقه‌ی خاص از تهران هم نمی‌شود و در مناطق مختلف شاهد طرح‌های پایلوت تهران هوشمند خواهیم بود.

کیوسک‌های هوشمند شهری در فاز اول در محدوده‌ی میدان صنعت و مجتمع‌های تجاری میلاد نور، لیدوما و پلاتین نصب شده و در آینده تعداد بیشتری از آن‌ها در اماکن پر رفت‌وآمد، اماکن تجاری و گذرگاه‌های شلوغ شهر نصب خواهد شد. فرجود در پایان صحبت‌های خود تأکید کرد:

علاوه بر کارکرد ارائه‌ی خدمات به شهروندان، در آینده می‌توان از این کیوسک‌ها برای جمع آوری داده‌های شهری همچون وضعیت ترافیکی و میزان آلودگی هوا نیز استفاده کرد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات