احتمال تعویق عرضه‌ی هولولنز 2 تا توسعه‌ی کامل ویندوز Core OS

پنج‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت تا زمان آماده‌سازی کامل نسخه‌ی Core OS ویندوز، عرضه‌ی نسل دوم عینک واقعیت افزوده هولولنز را به تعویق خواهند انداخت.
تبلیغات

به عقیده‌ی صاحب‌نظران، مایکروسافت با به‌تعویق‌ انداختنِ زمان عرضه‌ی سرفیس هاب 2X، رسماً تأخیر در آماده‌سازی کامل ویندوز Core OS را تأیید کرده است.

با این وجود، به‌نظر می‌رسد که سرفیس هاب 2X تنها دستگاهی نخواهد بود که از این قضیه متضرر می‌شود. اخیراً وب‌سایت ویندوزسنترال گزارشی را منتشر کرده که در آن به‌ اجرای نسخه‌ی Core OS ویندوز در نسل آتی عینک واقعیت افزوده این شرکت، موسوم به هولولنز ۲ اشاره می‌کند. طبق گفته‌ی نویسنده‌ی این مقاله، سیستم‌عاملی که برای هولولنز ۲ در نظر گرفته شده، از نظر آماده‌سازی در مرحله‌ی عقب‌تری نسبت به سرفیس هاب 2X قرار دارد.

در دمویی که ردموندی‌ها در رویداد Ignite 2018 از سرفیس هاب 2X نشان دادند، ویژگی‌هایی چون صفحه‌ی قفل بازطراحی‌شده، سایه‌های سنگین‌تر منوها، امکان ورود دو کاربر همزمان و کنترل سنتر جدید نمایش داده شد. براساس گزارشات، ویندوز Core OS فعلاً از نرم‌افزارهای Win32 پشتیبانی نمی‌کند؛ اما این قابلیت در آینده‌ی نزدیک به این نسخه اضافه خواهد شد.

به احتمال بسیار، ویژگی‌های یادشده جایی در هولولنز ۲ نخواهند داشت. این موضوع می‌تواند به این مفهوم باشد که مشکلات توسعه‌ی این نسخه بنیادی‌تر از تصورات ما است؛ همچنین این احتمال وجود دارد که مایکروسافت این دستگاه را در اولویت‌ پایین‌تری نسبت به دیگر محصولات خود قرار داده باشد.

با این وجود، تأخیر در آماده‌سازی ویندوز Core OS نه‌تنها دو دستگاه فوق را با آسیب روبرو می‌کند؛ بلکه می‌توانند سرفیس فون احتمالی که با نام رمز اندرومدا شناخته می‌شود را نیز متضرر سازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات