سرفیس‌های جدید می‌توانند راه را برای کامپیوترهای ماژولار هموار کنند

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تغییرات جدیدی که مایکروسافت در سرفیس هاب ۲ اعمال کرده، می‌تواند بیانگر استفاده از معماری ماژولار در رایانه‌های آتی این شرکت باشد.
تبلیغات

مایکروسافت با معرفی سرفیس هاب ۲، تغییرات جذابی را به این رایانه‌ی غول‌پیکر اعمال کرد. بزرگترین عضو خانواده‌ی سرفیس در دو نسخه‌ به بازار عرضه خواهد که مدل 2S برای عرضه در سال آینده‌ در نظر گرفته شده است. طبق گفته‌ی مایکروسافت، این مدل از کارتریجِ پردازنده‌ با طراحی ماژولار بهره می‌برد؛ بنابراین دارندگان این نسخه می‌توانند با عرضه‌ی سرفیس هاب 2X در سال ۲۰۲۰، دستگاه فعلی خود را به سخت‌افزار جدید ارتقاء دهند.

اهالی ردموند از آن جهت از معماری ماژولار در سرفیس‌ هاب ۲ استفاده کرده‌اند که به‌واسطه‌ی کارتریج‌ها، کاربران می‌توانند در طول زمان، سخت‌افزار دستگاه‌ خود را با نیازهای روز همگام سازند؛ این روش علاوه‌ بر سرفیس هاب، برای سرفیس استودیو و کاربران این رایانه‌های مجتمع نیز بسیار کارآمد خواهد بود.

سرفیس هاب 2 مایکروسافت / Microsoft Surface Hub 2

از معرفی سرفیس استودیو بیش از ۲ سال می‌گذرد و در این زمان، پیشرفت‌های سخت‌افزاری بسیاری برای رایانه‌های شخصی اتفاق افتاده است. مایکروسافت پیش‌تر پتنتی را به‌ثبت رسانده بود که استفاده از طراحی ماژولار در دستگاهی مشابه به سرفیس استودیو را نشان می‌داد؛ اگرچه این شرکت هرگز این موضوع را تأیید نکرده است، اما امکان ارتقاء سخت‌افزاری این رایانه یا استفاده‌ی جداگانه از نمایشگرِ آن، قطعاً اتفاق جذابی برای علاقه‌مندان به این محصول خواهد بود.

حال باتوجه به اینکه در نسل دوم سرفیس هاب از پردازنده‌های کارتریجی استفاده شده است؛ استفاده از این طراحی برای نسل آتی سرفیس استودیو چندان دور از ذهن نیست. مایکروسافت از مدت‌ها پیش روی چنین ایده‌ای کار می‌کند؛ اما هنوز مشخص نیست که در سرفیس استودیو ۲ به این معماری روی خواهد آورد یا خیر؟

سرفیس هاب ۲ / Surface Hub 2

پردازنده‌ی کارتریجی مورداستفاده در سرفیس هاب ۲

با این حال، استفاده از طراحی ماژولار به‌ هیچ عنوان راحت نیست. تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند این شیوه را چندین بار امتحان کرده‌اند؛ اما این امر هیچ‌گاه با موفقیت بزرگی همراه نبوده است. ممکن مایکروسافت فعلاً از این شیوه‌ برای تبلت‌های سرفیس استفاده نکند؛ اما مطمئناً پیشرفت‌های تکنولوژیکی که در طول این سال‌ها بدست آمده، شرایط را برای استفاده از معماری ماژولار در رایانه‌ی شخصی مجتمع این شرکت هموارتر کرده است.

باتوجه به این موضوع که نبود امکان ارتقاء سخت‌افزاری در رایانه‌های آل‌این‌وان (AiO) یکی از نقاط ضعف این دستگاه‌ها نسبت به کامپیوترهای عادی برشمرده می‌شدند، مسلماً استفاده از طراحی ماژولار می‌توانند قدم موثری برای تغییر دیدگاه عموم نسبت به این رایانه‌ها بردارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات