سرفیس هاب 2 معرفی شد؛ چشم‌انداز مایکروسافت از آینده دفاتر کار

سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مایکروسافت از Surface Hub 2 با طراحی تحسین‌برانگیز، نمایشگر ۵۰.۵ اینچی 4K و وب‌کم‌های 4K رونمایی کرد.
تبلیغات

مایکروسافت نسل دوم از نمایشگرهای غول‌پیکر سازمانی خود را معرفی کرد. در حالی که سرفیس‌هاب ابتدایی در سال ۲۰۱۶ با نمایشگر ۵۵ اینچی فول اچ‌دی و ۸۸ اینچی 4K روانه‌ی بازار شد، Surface Hub 2 از نمایشگر ۵۰.۵ اینچی با نسبت تصویر ۳:۲، رزولوشن فراتر از 4K و حاشیه‌های فوق باریک عرضه خواهد شد. احتمالا می‌دانید که نسبت تصویر ۳:۲ به یک استاندارد بین محصولات سرفیس بدل شده و اکنون مایکروسافت برای تأکید بر قابلیت چرخش نمایشگر سرفیس‌هاب ۲، آن را با چنین نسبت تصویری طراحی کرده است.

ظاهرا چرخش نمایشگر سرفیس‌هاب ۲ با مکانیزمی مشابه لولای سرفیس‌بوک انجام می‌شود. ردموندی‌ها اطلاعاتی درباره‌ی مشخصات فنی سرفیس‌هاب ۲، قیمت و تاریخ دقیق عرضه‌ی آن منتشر نکرده‌اند و اکنون تنها می‌دانیم که جانشین سرفیس‌هاب در سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار خواهد شد. پیش‌نمایش امروز از سرفیس‌هاب ۲ عمدتا با هدف مطلع کردن آن دسته از سازمان‌ها و کسب‌وکارهایی است که عموما از مدت‌ها پیش سفارش خرید چنین دستگاهی را ارائه می‌دهند.

سخت‌افزار سرفیس‌هاب ۲ بسیار تحسین‌برانگیز است؛ اما ردموندی‌ها نرم‌افزار این دستگاه را نیز بهبود داده‌اند. در حالی که نسل جدید سرفیس‌هاب کماکان مبتنی بر ویندوز ۱۰ است؛ اما مایکروسافت سناریوی همکاری پویایی را توسعه می‌دهد که به‌موجب آن، چندین شخص می‌توانند در کنار سرفیس‌هاب ۲ حضور یابند، با استفاده از حسگر اثر انگشت این دستگاه، وارد محیط کاربری آن شوند و سپس هر شخص، کار مختص خود را در قالب یک سند مشترک به نمایش بگذارد. بخش عمده‌ای از نرم‌افزار سرفیس‌هاب ۲ برای سیستم Microsoft Teams بهینه خواهد شد، در حالی که دوربین‌های 4K و میکروفون‌های میدان گسترده‌ی این دستگاه، اجازه‌ی برقراری تماس‌های ویدیویی در حالت پرتره را خواهد داد؛ به‌طوری که کاربر احساس قرار گرفتن در برابر همکار خود را خواهد داشت.

سرفیس هاب 2 مایکروسافت / Microsoft Surface Hub 2

سرفیس‌هاب ۲ منعطف و سبک است؛ به‌طوری که کاربر می‌تواند به آسانی آن را در داخل دفتر کار جابه‌جا کند؛ با این حال مایکروسافت هم‌اکنون اطلاعاتی را درباره‌ی ابعاد یا وزن محصول جدید خود به اشتراک نگذاشته است. ردموندی‌ها با شرکت Steelcase نیز برای تولید استند یا بست دیواری سرفیس‌هاب ۲ وارد همکاری شده‌اند؛ بدین‌ ترتیب امکان اتصال چهار دستگاه سرفیس‌هاب ۲ به دیوار در کنار هم، برای ایجاد یک نمایشگر واحد نیز وجود خواهد داشت؛ مایکروسافت این حالت را Tiling یا کاشی‌کاری می‌نامد و به‌موجب آن کاربر می‌تواند چندین محتوای متفاوت را در کنار هم به نمایش بگذارد. در ویدیوی تبلیغاتی مایکروسافت از Surface Hub 2 می‌توان حالت Tiling را مشاهده کرد. از آنجایی‌ که وب‌کم‌های 4K سرفیس‌هاب از طریق درگاه USB-C متصل می‌شوند؛ بنابراین چندین سرفیس‌هاب ۲ را در حالت افقی یا عمودی کنار هم قرار داد.

ویدیوی تبلیغاتی مایکروسافت از سرفیس‌هاب ۲ به‌گونه‌ای است که گویی چشم‌انداز این شرکت از آینده به حقیقت بدل شده است. رموندی‌ها مدت‌ها است که به صفحات‌ غول‌پیکر لمسی علاقه‌مند شده‌اند؛ اما سرفیس‌هاب ۲ بخش عمده‌‌ای از رؤیا‌های غول دنیای فناوری درباره‌ی این صفحات لمسی را گرد هم می‌آورد. بی‌شک مایکروسافت در این حوزه با اختلاف از رقبای خود پیش است. گوگل سال گذشته وایت‌برد دیجیتال ۵۰۰۰ دلاری خود را روانه‌ی بازار کرد؛ بنابراین قیمت ۴۰۰۰ دلار پایین‌تر از سرفیس‌هاب ۵۵ اینچی مایکروسافت بود. طراحی Jamboard گوگل به‌اندازه‌ی سرفیس‌هاب جذاب نیست و به‌مانند این محصول با مجموعه‌ی آفیس یکپارچگی ندارد، ضمن اینکه محصول جدید مایکروسافت، ردموندی‌ها را بیش از پیش از رقبا جلو می‌اندازد.

سرفیس هاب 2 مایکروسافت / Microsoft Surface Hub 2

طبق اعلام مایکروسافت، قیمت سرفیس‌هاب ۲ در حد دستگاه‌های مشابه خواهد بود؛ بنابراین ممکن است ردموندی‌ها با هدف رقابت هرچه بهتر با وایت‌برد دیجیتال گوگل، قیمت‌گذاری رقابتی‌تری را برای سرفیس‌هاب ۲ در نظر گرفته باشد. مایکروسافت در حال حاضر نسل نخست سرفیس‌هاب را به بیش از ۵۰۰۰ کسب‌وکار در ۲۵ کشور دنیا به فروش رسانده است. بیش از نیمی از شرکت‌های لیست ۱۰۰‌تایی Fortune از سرفیس‌هاب بهره می‌برند و این دستگاه، محبوب‌ترین محصول از خانواده‌ی سرفیس در بین سازمان‌ها به حساب می‌آید. به‌لطف کاهش دادن مدل‌های سرفیس‌هاب ۲ تنها به یک نسخه‌ی ۵۰.۵ اینچی، احتمالا تولید این دستگاه نیز ساده‌تر خواهد شد. مایکروسافت در پاسخ‌دادن به تقاضای موجود برای سرفیس‌هاب دچار مشکل شده بود، ضمن اینکه این شرکت سال گذشته، احتمالا برای کاهش هزینه یا سرعت‌بخشیدن به تولید در مکانی دیگر، واحد تولید خود در ایالات متحده را تعطیل کرد.

مایکروسافت به دنبال آن است که برخلاف نسل پیشین از به تعویق‌افتادن عرضه‌ی سرفیس‌هاب ۲ جلوگیری کند، از این رو ردموندی‌ها در سال جاری میلادی، برنامه‌ای را برای نخستین‌ سفارش‌دهندگان این محصول آغاز خواهد کرد، بدین ترتیب، خریدارن منتخب می‌توانند پیش از آغاز عرضه‌ی سرفیس‌هاب ۲ در سال آینده، آن را تست کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات