تغییر نام آزمایشی Incognito Mode گوگل کروم به Private Mode

شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل، به‌صورت محدود و آزمایشی برای برخی کاربران حالت ناشناس یا Incognito Mode گوگل کروم را به حالت خصوصی یا Private Mode تغییر نام داده است.
تبلیغات

برخی از کاربران گوگل کروم گزارش‌ کرده‌اند که در جدیدترین نسخه‌ی گوگل کروم، حالت ناشناس یا Incognito Mode برای آنها حذف شده است و به‌جای آن، حالت خصوصی یا Private Mode با همان کارایی دیده می‌شود.

از آنجایی که این تغییر به‌صورت آزمایشی توسط گوگل به‌انجام می‌رسد، به‌نظر می‌رسد که تنها تعداد محدودی از کاربران می‌توانند این تغییر را مشاهده کنند. اگر گوگل در نسخه‌ی نهایی و غیرآزمایشی، تصمیم بگیرد حالت ناشناس را حذف کند و از حالت Private استفاده کند، تنظیمات مرورگر گوگل کروم به سایر مرورگرها از این زاویه شباهت پیدا خواهد کرد.

گوگل کروم

 خبر حذف شدن حالت ناشناس توسط تعدادی از کاربران که عموما چنین اخباری را فاش می کنند، به اندروید پلیس گزارش شد و آن‌ها متوجه شدند که در عوض حالت خصوصی یا ‌Private دیده می‌شود. با این وجود کارمندان اندروید پلیس با بررسی موضوع متوجه شدند که نمی‌توانند در سیستم عامل اندروید این تغییر مرورگر کروم را مشاهده کنند. به‌نظر می‌رسد گوگل به‌صورت آزمایشی و تستی و البته به‌صورت محدود در حال تست این ویژگی است. لذا همه‌ی کاربران نمی‌توانند تغییر جدید را مشاهده کنند.

از آنجایی که سایر مرورگرهای شرکت‌های رقیب دارای گزینه‌ی حالت خصوصی هستند، اگر گوگل نیز این تغییر نام را نهایی کند، به سایر مروگرها از این لحاظ شباهت بیشتری خواهد داشت. اپل سافاری دارای حالت Private Window، موزیلا فایرفاکس دارای حالت Private Browsing و مایکروسافت اج دارای حالت InPrivate است. 

از سوی دیگر در صفحه‌ی پشتیبانی Google Chrome، از عبارت حالت خصوصی بیشتر از کلمه‌ی حالت ناشناس استفاده شده است. حتی عنوان صفحه‌ی پشتیبانی نیز جالب توجه است. در عنوان صفحه «Browse in private» نیز از کلمه‌ی private استفاده شده است. 

بسیاری از کاربران با مشاهده‌ی واژه‌ی حالت ناشناس یا Incognito Mode دچار سردرگمی می‌شدند و واقعا نمی‌دانستند که این حالت دقیقا چه کاری انجام می‌دهد. برخی کاربران تصور می‌کردند که در حالت ناشناس، همه‌ی ردپاهای آنها در مرورگر پنهان می‌شود، که حالت ناشناس واقعا چنین کاری انجام نمی‌دهد. با تغییر نام حالت ناشناس به حالت خصوصی، کاربران راحت‌تر متوجه‌ی کاربرد و کارایی این حالت می‌شوند. 

شما نیز می‌توانید مرورگر گوگل کروم خود را بررسی کنید و بببینید آیا تغییر نام برای شما نیز اعمال شده است یا خیر. اگر این اتفاق افتاده بود، تجربه‌ی خود را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات