چند خط کد CSS باعث هنگ کردن آیفون می‌شود

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
قطعه کد CSS نوشته شده توسط یک کاربر برای تغییر رنگ پشت عناصر، حجم کار پردازنده‌ی آیفون را بالا برده و باعث هنگ کردن آن می‌شود.
تبلیغات

بر اساس یافته‌های یک محقق امنیتی، به دلیل ضعف وب‌کیت (موتور چیدمان برای رندر کردن مرورگر سافاری)، تنها چند خط کد CSS باعث هنگ کردن آیفون و آیپد می‌شود. کد مورد نظر پیچیده نیست و از چند عنصر تو در تو برای تغییر رنگ پشت عناصر استفاده می‌کند. مانند تگ‌های

صبری هادوش، شخصی که این مشکل را برای اولین بار پیدا کرده، ویدئویی را به همراه کد مورد نظر در توییتر خود منتشر کرده است و هنگ کردن آیفون را نشان می‌دهد. او هشدار داده است هر لینکی که حاوی این کد باشد باعث هنگ کردن آیفون می‌شود. او گفته:

هر چیزی که HTML را در iOS رندر کند آلوده است.
Sabri Haddouche

هادوش همچنین گفته نسخه‌ی دیگری از کد CSS می‌تواند تأثیر مشابهی در MacOS یا سیستم عامل مک داشته باشد. به گفته‌ی او اپل این باگ را تأیید کرده و دنبال راهی برای رفع آن است. خبر خوب این است که این مشکل خطری برای داده‌های موبایل ندارد.

این اولین باری نیست که یک قطعه کد یا متن باعث هنگ کردن گوشی آیفون می‌شود. سال گذشته مشخص شده بود با فرستادن پیامکی حاوی کاراکترهای خاص آیفون هنگ می‌کند. حتی iOS 11 نیز باگی داشت که باعث می‌شد استفاده از یک کاراکتر خاص هندی پیامد مشابهی داشته باشد و مدتی بعد توسط اپل رفع شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات