احتمال ساخت مدل جدید گلکسی A با پردازنده اسنپدراگون 845

یک‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس شایعات جدید، سامسونگ قصد دارد مدل جدید گوشی‌های سری گلکسی A خود را به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ تجهیز کند.
تبلیغات

مدت‌ها است در بازار گوشی‌های هوشمند شاهد رقابت‌های شدیدی بین شرکت‌های مختلف هستیم و آن‌طور که شایعات جدید می‌گویند، کره‌ای‌ها قصد دارند رقبای خود را در بازار میان‌رده‌ها به‌ چالش بکشند.

سامسونگ اخیراً به‌صورت رسمی اعلام کرده است که در مدل جدید گوشی‌های میان‌رده‌ی خود (از جمله سری A) قصد دارد برخی ویژگی‌های جدید که نمونه‌های آن‌ها را فقط در پرچمداران می‌بینیم، قرار دهد. پیش‌تر شنیده بودیم که کره‌ای‌ها قصد دارند ۱۹ مهرماه امسال (۱۱ اکتبر) از گوشی میان‌رده‌ی جدید خود رونمایی کنند.

به‌تازگی یک منبع داخلی مدعی شده است که سامسونگ قصد دارد به‌زودی نخستین گام خود را برای عملی‌کردن این استراتژی، بردارد؛ بر اساس توضیحات این منبع، مدل جدید گوشی‌های سری گلکسی A قرار است برای پردازش کارها، از تراشه‌ی Snapdragon 845 کوالکام بهره بگیرد.

به‌احتمال زیاد، این گوشیِ مجهز به اسنپدراگون ۸۴۵، قیمت پایین‌تری نسبت به پرچمداران فعلی سامسونگ خواهد داشت. اگر این موضوع صحت داشته باشد، می‌توان از مدل جدید گلکسی اِی به‌عنوان رقیب مستقیم آیفون XR اپل یاد کرد. انتظار داریم که میان‌رده‌ی جدید سامسونگ، به‌نمایشگری بزرگ از نوع AMOLED با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ و حاشیه‌های اندکی در قسمت‌های بالا و پایین، مجهز شود. علاوه بر این، به‌ احتمال زیاد Samsung Galaxy A جدید حداقل دو دوربین اصلی خواهد داشت؛ گرچه استفاده از سنسورهای بیشتر برای دوربین اصلی، تعجب برانگیز نخواهد بود.

بد نیست به گمانه‌زنی‌های موجود در مورد مشخصات فنی این گوشی هم اشاره‌ای داشته باشیم. طبق پیش‌بینی‌ها، گوشی میان‌رده‌ی جدید سامسونگ دارای ۴ گیگابایت رم در کنار ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلیِ قابل ارتقاء خواهد بود. به‌علاوه، استفاده‌ی این گوشی از اندروید ۹ پای به‌‌ عنوان سیستم‌عامل، محتمل است. با همه‌ی این‌ها از آن‌جایی که سامسونگ سابقه‌ی چندان درخشانی در انتشار نسخه‌های جدید اندروید برای گوشی‌هایش ندارد، در صورت عرضه‌ی گلکسی ای جدید با اندروید ۸.۱ اوریو، متعجب نخواهیم شد.

از آن‌جایی که گفته می‌شود سامسونگ ساخت مدل جدید گوشی گلکسی A9 پرو را مدت‌ها است آغاز کرده، می‌توان حدس زد که نخستین گوشی سری A مجهز به اسنپدراگون ۸۴۵، گلکسی A10 باشد.

دیدگاه شما در این زمینه چیست؟ آیا با استفاده از پردازنده‌های رده‌بالا در گوشی‌های میان‌رده موافق هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات