نمایشگر گلکسی نوت 9 بالاترین امتیاز را از DisplayMate دریافت کرد

سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نمایشگر گوشی پرچمدار سامسونگ، گلکسی نوت ۹، موفق به دریافت بالاترین امتیاز DisplayMate شد.
تبلیغات

یکی از موضوعات موردتوجه کاربران گوشی‌های هوشمند، کیفیت نمایشگر است. علاوه‌بر آنکه مشخصات دوربین، حائز اهمیت است، اگر فاقد نمایشگر خوبی باشد، بالطبع نمی‌تواند تصاویر و ویدئوهای گرفته‌شده را به‌خوبی نمایش دهد. به‌علاوه داشتن گوشی با نمایشگر خوب، موضوع مهمی است که کاربران به آن توجه می‌کنند.

DisplayMate همچنان معتقد است که نمایشگر گوشی هوشمند یکی از مهم‌ترین قسمت‌های گوشی محسوب می‌شود؛ و باید همچون جواهری بدرخشد. ظاهرا آخرین پرچمدار سامسونگ، گلکسی نوت ۹ توانسته است تاج پادشاهی بهترین نمایشگر را بر سر قرار دهد و بالاترین امتیاز دیسپلی‌میت را از آن خود کند.

گلکسی نوت 9 سامسونگ / Samsung Galaxy Note 9

البته با توجه به امتیاز بنچمارک DxOMark، چنین خبری قابل پیش‌بینی بود. پرچمداران جدید Samsung و Apple به‌ترتیب، بالاترین امتیاز را در نمایشگرهای OLED و LCD به‌نام خود ثبت کرده‌اند؛ که نشان‌ از توجه این شرکت‌ها به بهبود مداوم و ارتقاء گوشی‌های هوشمند می‌دهد. البته DisplayMate هیچ‌وقت به علاقه‌مندان نمی‌گوید که بهبود کیفیت تصویر و دقت رنگ، مهم‌تر از بهبود عملکرد سخت‌افزاری نمایشگر است؛ و در بررسی‌های خود همه‌ی جوانب را در نظر می‌گیرد. ظاهرا سامسونگ نیز در تلاش است تا گوشی هوشمندی تمام و کامل به بازار عرضه کند و به‌همین دلیل توانسته بالاترین رتبه‌ی نمایشگر را به‌نام خود به ثبت برساند.

علاوه‌بر افزایش و بهبود عملکرد نمایشگر Galaxy Note 9، این گوشی از نظر میزان شفافیت در High Brightness Mode، بهبود ۲۷ درصدی نسبت به گلکسی نوت ۸ به ثبت رسانده است. با این حال، DisplayMate یادآوری می‌کند که از نظر دقت رنگ نیز پرچمدار سامسونگ بهبود و ارتقاء قابل‌توجهی داشته است. به‌همین دلیل دیس‍پلی‌میت معتقد است که خروجی نمایش‌داده‌شدی ‌فبلت، خروجی کامل و از نظر بصری غیرقابل تشخیص با واقعیت است. در نهایت باید بگوییم که کارشناسان نمایشگر، بالاترین رتبه یعنی A+ را به گلکسی نوت ۹ داده‌اند.

گلکسی نوت 9 سامسونگ / Samsung Galaxy Note 9

دیسپلی‌میت معتقد است:

گلکسی نوت ۹ نسبت به تمام گوشی‌های هوشمندی که در آزمایشگاه مورد بررسی قرار داده‌ایم؛ از نمایشگری جدید با عملکرد بسیار خوب بهره می‌برد. گلکسی نوت ۹، بالاترین امتیاز عملکرد را به نام خود ثبت کرده است. دیس‍پلی‌میت از نظر عملکرد نمایشگر، امتیاز کامل یعنی خیلی خوب تا عالی را که با نام All Green شناخته می‌شود، به این گوشی هوشمند داده است.

با توجه به امتیاز کسب‌شده، گلکسی نوت ۹ سامسونگ، دومین گوشی‌ هوشمندی است که در همه‌ی تست‌ها توانسته امتیاز All Green را برای خود ثبت کند. شاید بپرسید اولین گوشی هوشمندی که موفق به کسب چنین امتیازی شد، کدام گوشی است؟ گلکسی اس ۹ سامسونگ نیز، پیش از این موفق به کسب چنین امتیازی شده بود. پیشتر گفته شده بود که نمایشگر گلکسی اس 9 بالاترین رتبه را از دیسپلی میت دریافت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات