هواوی با کمک هوش‌ مصنوعی مسابقه‌ی عکاسی برگزار می‌کند

یک‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی از مسابقه‌ی جهانی عکاسی رونمایی کرده است که هوش مصنوعی در کنار انسان، به قضاوت درباره‌ی عکس‌ها می‌پردازد.
تبلیغات

هواوی به‌تازگی از مسابقه‌ی جدیدی در حوزه‌ی عکاسی رونمایی کرد که توسط هوش مصنوعی و انسان داوری می‌شود. در این رقابت،‌ عکاسان می‌توانند بهترین تصاویر خود را برای هواوی ارسال کنند تا شانس خود را برای بازدید از فلورانس ایتالیا و بردنِ هواوی پی ۲۰ پرو بیازمایند.

هوش مصنوعی‌ای که در این مسابقه به قضاوت می‌پردازد، همان نمونه‌ای است که در دوربین هواوی پی ۲۰ پرو از آن استفاده شده است؛ همچنین برای کاهش خطای کامپیوتری، شرکت لایکا نیز به‌عنوان یکی از پیشتازان تولید لنز دوربین، از آلکس لامبرکتس به‌عنوان عکاس حرفه‌ای دعوت به عمل آورده است.

این مسابقه حول محور گوشی پی ۲۰ پرو می‌گردد که هواوی دوربین آن را با همکاری شرکت لایکا توسعه داده است. این دستگاه از دوربین سه‌گانه‌ای بهره می‌برد که در کنار هوش‌مصنوعی، تصاویر با کیفیتی را ثبت می‌کند.

مسابقه‌ی یادشده از ۲۱ تیر آغاز شده است و افراد می‌توانند تا حداکثر ۷ هفته‌ی دیگر عکس‌های خود را برای این کمپین عکاسی ارسال کنند. پروسه‌ی ارسال تصاویر نیز از طریق چت‌بات فیس‌بوک مسنجر صورت می‌پذیرد که برطبق توضیح هواوی، عکس‌ها توسط هوش‌مصنوعی این شرکت مورد سنجش آنی قرار می‌گیرند.

هواوی در این رابطه می‌گوید:

به‌واسطه‌ی ۴ میلیون تصویر ثبت‌شده توسط عکاسان حرفه‌ای و ویرایشگران حرفه‌ای تصویر، هوش‌مصنوعی به‌گونه‌ای آموزش داده شده که برای هر تصویر براساس شاخصه‌هایی نظیر فوکوس، شکست نور، رنگ‌بندی و ترکیب‌بندی نمره‌ای اختصاصی در نظر گرفته می‌شود.

برای این مسابقه ۱۹ دسته‌بندی مختلف در نظر گرفته شده که برنده‌ی هر کدام از آن‌ها، یک دستگاه هواوی پی ۲۰ پرو دریافت می‌کند؛ همچنین ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان که در ۵ تمِ در نظر گرفته برنده شده باشند، سفر رایگان به فلورانس را برنده خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات