مایکروسافت در آپدیت بعدی ویندوز 10 ویژگی‌های جدیدی را به نوت پد اضافه می‌کند

جمعه ۲۲ تیر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت قصد دارد برنامه‌ی نوت‌پد در نسخه‌ی بعدی ویندوز ۱۰ را با اضافه‌کردن ویژگی‌های جدید، به‌روز‌رسانی کند.
تبلیغات

مایکروسافت در صدد آن است در نسخه‌ی آتی ویندوز ۱۰، ویژگی‌های جدیدی را به برنامه‌ی نوت‌پد اضافه کند. برای مدت‌ طولانی، این برنامه علیرغم انتشار به‌روزرسانی‌های جدید برای ویندوز، هرگز رنگ ویژگی‌های نو و کارآمد را به‌خود ندید. حال طبق گفته‌ی ردموندی‌ها، به‌روزرسانی بعدی ویندوز ۱۰ ویژگی‌های جدیدی را برای این برنامه به ارمغان خواهد آورد. غول نرم‌افزاری با گوش‌دادن به درخواست کاربران، اکنون نوت‌پد را برای کدنویسی‌های ساده و ویرایش‌ متن آماده کرده است.

به‌زودی کاربران علاوه بر اینکه می‌توانند با جستجوی یک کلمه، به‌ جایگزینی آن با کلمه‌ای دیگر اقدام کنند، این امکان را نیز خواهند داشت تا اندازه‌ی متن را با بزرگ‌نمایی افزایش دهند؛ همچنین این برنامه از پایان‌بندی خطوط لینوکس و یونیکس (LF) و مکینتاش (CR) پشتیبانی خواهد کرد. نوار استاتوس نیز از این پس به‌طور پیش‌فرض فعال خواهد بود و این بخش امکان نمایش تعداد سطر و ستون را فراهم می‌‌کند. 

نوت پد / notepad

پشتیبانی از کلیدهای ترکیبی CTRL + Backspace که برای پاک‌کردن کامل کلمه‌ی پیشین از آن‌ها استفاده می‌شود، به نسخه‌ی بعدی نوت‌پد اضافه خواهد شد؛ همچنین فایل‌های حجیم به عملکرد بهتر در نوت‌پد مجهز می‌شوند. اگر قصد جستجوی کلمه‌ی خاصی را از درون فایل متنی‌تان داشته باشید، به راحتی می‌توان با کلیک راست روی کلمه‌ی مورد‌نظر، گزینه‌ی جستجو در بینگ را انتخاب کنید. ویژگی‌های اشاره‌شده به دنبال به‌روزرسانی‌ جدیدی اضافه‌ خواهند شد که به‌واسطه‌ی آن قرار است بخش ویندوز کنسول برای نخستین‌بار در طی ۲۰ سال گذشته دستخوش تغییر شود و پشتیبانی از دستورات لینوکس به این قسمت راه یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات