مجیک لیپ مشخصات فنی هدست MR را منتشر می‌کند

یک‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مجیک لیپ در نهایت تصمیم گرفت مشخصات فنی هدست اسرارآمیز MR را در قالب ویدیویی در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.
تبلیغات

بی‌شک استارتاپ مجیک‌لیپ یکی از اسرارآمیزترین شرکت‌هایی است که در حوزه‌ی فناوری فعالیت می‌کند، این استارتاپ سرانجام پس از مدت‌ها تصمیم گرفت تا مشخصات فنی خاص هدست واقعیت ترکیبی خود را در قالب ویدیویی در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

اواخر سال گذشته‌ی میلادی مجیک‌لیپ هدست واقعیت افزوده‌ی خود را معرفی کرد، این هدست بعد از سه سال انتظار با نام مجیک‌لیپ وان نسخه‌ی کریترز رونمایی شد و نسخه‌ی اولیه‌ی آن برای توسعه‌دهندگان شخص ثالثی بود که قصد حمایت از هدست MR را با توسعه‌ی محتوای مناسب برای این پلتفرم داشتند. تاکنون تاریخ رسمی عرضه‌ی هدست به بازار از سوی مجیک‌لیپ مشخص نشده است؛ اما این استارتاپ اعلام کرده که نام هدست را Lightwear گذاشته است که به‌همراه بخش سخت‌افزاری تا قبل از پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. 

هدست واقعیت افزوده مجیک لیپ

در عین حال، مجیک‌لیپ قصد دارد بخشی از اطلاعات فنی درباره‌ی محصول خود را روز چهارشنبه ۱۱ ژوئن (۲۰ تیرماه) در قالب ویدیویی رسمی در یوتیوب منتشر کند. گمان می‌رود که این محصول جدید بتواند انقلابی در صنعت بازی و سرگرمی ایجاد کند و طیف وسیعی از حوزه‌های مرتبط با صنعت بازی و سرگرمی را دستخوش تغییر و تحول کند. به گزارش مجیک‌لیپ، تاکنون دو قسمت از ویدیوی معرفی مشخصات فنی آماده شده است و این استارتاپ قصد دارد هر ماه یک ویدیو معرفی منتشر کند. 

در صورت عرضه‌ی هدست به بازار، علاقه‌مندان می‌توانند بخش‌های هایلایت برخی بازی‌های وزرشی جهان را مشاهده کنند. پیش از این نیز گفته شده بود که قسمت‌های هایلایت شکیل اونیل، بازیکن مطرح بسکتبال از لیگ NBA با کمک هدست مجیک‌لیپ قابل مشاهده خواهد بود. مجیک‌لیپ در حال حاضر برای مشارکت در تولید محتواهای کلیدی خود وارد مذاکره با برخی از بازیکنان مطرح دنیا از جمله شکیل اونیل و شرکت‌های تولیدکننده‌ی صنعت سرگرمی و دنیای ورزش شده است و توانسته نظر مثبت آن‌ها را جلب کند تا در آینده امکان مشاهده‌ی کل بازی‌ها فراهم شود. مجیک‌لیپ درباره‌ی جزئیات فنی محصول خود اطلاعاتی در وب‌سایت رسمی خود منتشر نکرده است و تنها چند ماه قبل نخستین ابزارهای توسعه‌‌ی واقعیت‌ افزوده را منتشر کرد

مجیک لیپ وان نسخه کریترز

ابتدای سال جاری میلادی برخی استودیوهای خارجی می‌توانستند بعد از امضای قرارداد سخت‌گیرانه‌ای به کیت مجیک‌لیپ وان دسترسی داشته باشند؛ ولی تعهداتی بسیار سخت‌گیرانه درباره‌ی عدم افشای اطلاعات و محرمانگی اطلاعات هدست برای آن‌ها در نظر گرفته شده بود. اطلاعات باید به‌صورت محرمانه توسط این شرکت‌ها حفظ و نگهداری می‌شد و حتی زمانی که با اطلاعات کاری نداشتند، نباید در دسترس قرار می‌گرفت. برخی منابع مطلع بازار این اطلاعات را ماه‌ها قبل درباره‌ی این استارتاپ مطرح کرده بودند. برخلاف رویکردهای موجود در طراحی معماری هدست‌های‌ واقعیت افزوده، فناوری مجیک‌لیپ قادر به پوشاندن اشیاء واقعی در بافت‌های مجازی به‌صورت یکپارچه است و امکان تعامل بصری با چنین عناصر دیجیتالی را فراهم می‌کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات