سیستم هوش مصنوعی علی بابا، برای فروشندگان در این سرویس، تولید محتوا خواهد کرد

جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هوش مصنوعی در خدمت فروشندگان کالا و خدمات در علی بابا قرار گرفته و محتوای باب میلشان را بدون نیاز به حضور انسان تولید خواهد کرد.
تبلیغات

علی‌بابا اعلام کرده که ابزار تولید محتوای مبتنی هوش مصنوعی با تولید ۲۰ هزار خط محتوا در ثانیه، بیش از یک میلیون بار در روز توسط فروشندگان کالا در این سرویس به‌کار رفته است.

علی بابا سیستمی را معرفی کرده است که ادعا می‌کند می‌تواند تا ۲۰ هزار خط متن در یک ثانیه به کمک هوش مصنوعی تولید کند. این ابزار به بازرگانان فعال روی سایت‌های تجاری علی بابا کمک می‌کند، اطلاعات محصولاتشان را بدون دخالت انسان ایجاد و منتشر کنند.

طبق اعلام علی ماما که زیر نظر علی بابا به عنوان واحد بازاریابی دیجیتال فعالیت می‌کند، ماشین کپی راینتینگ، میلیون‌ها نمونه‌ی حاضر را روی پلتفرم‌های علی بابا یعنی Tmall و Taoba تحلیل کرده و با استفاده از مدل‌های یادگیری عمیق و پردازش زبان طبیعی، تولید محتوا را انجام می‌دهد.

کریستینا لو مدیر علی ماما به این نکته اشاره کرد که هوش مصنوعی به هیچ وجه نمی‌تواند جایگزین خلاقیت انسان باشد، اما می‌تواند جایگزینی برای امور تکراری و کم ارزش‌تر در کپی متون باشد، تا افراد فرصت بیشتری برای کارهای خلاقانه‌ی غنی داشته باشند.

فروشنده چینی اعلام کرد ماشین هوش مصنوعی آزمایش تورینک را پشت سر گذاشته است. در این مرحله هوش مصنوعی به‌قدری خوب عمل کرده که یک انسان نمی‌تواند با خواندن متن، تفاوت کار ماشین را با انسان تشخیص دهد.

در خصوص کار با ماشین هوش مصنوعی، علی بابا توضیح داد که برندها و تبلیغ کنندگان باید لینکی را که به صفحه محصول مربوط است، وارد کنند و گزینه‌ی Produce smart copy را بزنند. در اینصورت شاهد نمونه‌های مختلفی از متن خواهند بود و می‌توانند از میان آنها بهترین نتیجه را انتخاب کنند.

همچنین علی بابا افزود برندهای معروفی چون Esprit در زمینه‌ی مد و Dickies در زمینه پوشاک با استفاده از ویژگی‌های ابزار هوش مصنوعی توانسته‌اند با تغییر طول و لحن محتوا به هدف اصلی خود برسند. مثلا به گفته‌ی فروشنده، متون مختلف با لحن‌ تبلیغاتی، کاربردی، سرگرم کننده، فریبنده، شاعرانه و … قابل انتخاب بود.

طبق گزارش علی بابا، تجار و بازرگانان در حدود یک میلیون بار در روز ابزار تولید محتوا را روی پلتفرم‌های تجارت الکترونیک وی نظیر ،Taoba Tmall، Mei.com و 1699.com به‌کار برده‌اند.

JD.com رقیب سرسخت علی بابا نیز در ماه گذشته از وجود روبات متنی هوش مصنوعی پرده برداشت، که به گفته‌ی او می‌تواند در عرض چند ثانیه متن‌های راهنما و توصیفی پیرامون محصولات ارائه دهد.

اپراتور چینی تجارت الکترونیک گفت که با کمک پردازش زبان طبیعی، هوش مصنوعی از کامنت‌های مشتریان و محتوای سایت تجارت الکترونیک JD.com آموخته و توانسته است ۱۰۰۰ قطعه متنی در روز تولید کند.

JD.com گفته است در حال آموزش هوش مصنوعی برای تشخیص تصاویر است.

شما درباره‌ی عملکرد هوش مصنوعی برای تولید متن چه فکر می‌کنید؟ در بخش کامنت‌ها ما را از نظرات خود آگاه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات