تیم کوک نظرش را در رابطه با فناوری واقعیت مجازی بیان کرد

چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
حوزه فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هر روز در حال گسترش است. اما اپل که از پیشروان ابزارهای هوشمند محسوب می‌شود هنوز به طور جدی وارد این عرصه نشده است. به تازگی تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل در مورد فناوری واقعیت مجازی به اظهار نظر پرداخته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به تازگی تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل برای اولین بار در مورد فناوری واقعیت مجازی به اظهار نظر پرداخته است. تیم کوک در پاسخ به سوال یکی از تحلیل‌گران در مورد این فناوری و این که آیا واقعیت مجازی از نظر او یک دسته بندی جدید عادی در دنیای محصولات مبتنی بر فناوری محسوب می‌شود یا این که واقعا چیزی است که می‌توان به عنوان یک پلتفرم روی آن حساب باز کرد، این چنین پاسخ گفت:

من فکر نمی‌کنم که واقعیت مجازی چیز پیش پا افتاده و عادی باشد بلکه معتقدم فناوری جذابی است که اپلیکیشن‌های جالبی دارد. 

کوک در همین حد به اظهار نظر در مورد فناوری واقعیت مجازی بسنده کرد. 

اپل از معدود شرکت‌های اصلی حاضر در دنیای فناوری است که هنوز به طور واضح دیدگاهش را در رابطه با فناوری واقعیت مجازی  یا فناوری واقعیت افزوده بیان نکرده است. این در حالی است که گوگل اخیرا بخشی را مختص فناوری واقعیت مجازی افتتاح کرده و فیسبوک هم درصدد عرضه هدست بازی آکیولس ریفت است. همچنین سامسونگ هم هدست مخصوص به خود را با همکاری آکیولس تولید کرده است. این در حالی است که سونی و اچ‌تی‌سی هم پیش از این قدم در دنیای هدست‌های واقعیت مجازی گذاشته‌اند. 

اما نشانه‌هایی وجود دارد که خبر از سرمایه‌گذاری اپل در زمینه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌دهند. هفته گذشته اپل داگ بومن- متخصص واقعیت مجازی را به استخدام خود درآورد. تخصص بومن در رابط کاربری سه بعدی یا همان نحوه تعامل کاربر با واقعیت مجازی است. 

همچنین اپل برخی خریدها را نیز در این زمینه داشته است. اپل شرکت Metaio را که در زمینه واقعیت افزوده فعالیت می کند و Faceshift را که در زمینه تصویربرداری کامپیوتری فعالیت دارد خریداری کرده است. اگر استخدام نیک تامپسون- که یکی از مهندسان اصلی پروژه واقعیت افزوده هولولنز مایکروسافت بوده را هم به این جمع اضافه کنیم بیشتر به تدارک اپل برای ورود به دنیای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پی می‌بریم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات