سرمایه‌گذاری ال‌جی جهت افزایش ظرفیت تولید پنل‌های خورشیدی

جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
بعد از کنفرانس ماه دسامبر پاریس که برای یافتن راه‌حلی جهت نجات محیط زیست تشکیل شده بود، شرکت‌های دنیای فناوری نیز هم‌گام با دولت‌ها تلاش‌های خود برای بهبود کیفیت زندگی را بیشتر کرده‌اند. به تازگی ال‌جی از برنامه‌ی خود برای افزایش سه برابری تولید پنل‌های خورشیدی رونمایی کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شرکت کره‌ای ال‌جی الکترونیکس در بیانیه‌ای مطبوعاتی خبر از سه برابر شدن ظرفیت تولید پنل‌های خورشیدی را تا سال ۲۰۲۰ داده است. این شرکت اعلام کرده که ۴۳۵ میلیون دلار در بخش زیرساخت‌های تولیدی خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد که نتیجه‌ی آن افزایش خطوط تولید به ۱۴ خط خواهد بود. بنابراین تا سال ۲۰۱۸ ظرفیت تولید انرژی‌ خورشیدی به ۱.۸ گیگاوات و تا سال ۲۰۲۰ به ۳ گیگاوات برابر با تامین انرژی یک میلیون خانوار خواهد رسید.

بخش کسب‌و‌کار انرژی‌های خورشیدی ال‌جی در سال ۱۹۹۵ شروع به کار و نزدیک به بیست سال در این شرکت فعالیت کرده است. این بخش با رشد تقاضا در بازار انرژی‌های نوین به یکی از کسب‌و‌کارهای اصلی غول فناوری کره تبدیل شده است. امروزه با از رونق افتادن سوخت‌های فسیلی و بحث‌های گسترده پیرامون انرژی‌های پاک، ال‌جی نیز حساب ویژه‌ای در این بخش از بازار باز کرده.

مدیر بخش کسب‌و‌کار انرژی در این مورد اظهار کرده:

در پی سرمایه‌گذاری جدید در بخش تولیدی پنل‌های خورشیدی، شرکت ال‌جی به یکی از بازیگران اصلی بازار تبدیل و با سرعت بالایی به جلو حرکت خواهد کرد. ما نزدیک به دو دهه در بازار انرژی خورشیدی فعالیت کرده‌ایم و باور داریم که مشتریان ما توجه بسیار بیشتری به این نوع از انرژی خواهند داشت.

ال‌جی تنها شرکت دنیای فناوری نیست که علاقه‌ی خود برای ورود به بازار انرژی‌های پاک و کاهش گازهای گلخانه‌ای را نشان داده است. اکتبر سال گذشته اپل از برنامه‌ی خود برای کاهش ۲۰ میلیون تنی گاز‌های گلخانه‌ای در آمریکا تا سال ۲۰۲۰ رونمایی کرد. در همین راستا نیز گوگل اعلام کرده تا سال ۲۰۲۵ تمامی انرژی‌ مصرفی خود در بخش‌های تولیدی و اداری را با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات