برگ برنده جدید بینگ: رابط کاربری بهینه شده برای تبلت‌های ویندوز 8

جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۴
مطالعه 3 دقیقه
در سالهای اخیر دنیای موتورهای جستجو همیشه یک نام را به خاطر همه ما می آورد و آن گوگل است. بسیاری از رقبا مانند یاهو و مایکروسافت همیشه به دنبال گرفتن سهم بیشتری از بازار بوده‌اند، اما تا به حال موفقیت چندانی نداشته‌ند و بازارهایی مانند تبلیغات آنلاین و اطلاعات بسیار با ارزش جستجوی کاربران را از دست داده‌اند. اما مایکروسافت با ارایه ویندوز ۸ و رابط کاربری مدرن آن می خواهد همه سرویس‌های خود را در یک جهت قرار دهد و آن شکست سرویس گوگل با یک ترفند تازه است.
تبلیغات

ویندوز ۸ در حال آماده شدن برای یک شروع پر قدرت است و مایکروسافت از هر نیرویی استفاده می‌نماید، تا تمامی بخش‌های تکمیل کننده ویندوز ۸ را در یک راستا و با یک نگرش طراحی و اجرا کند. ویندوز ۸ بزرگترین محصول مایکروسافت در طول تاریخ این شرکت به حساب می آید، چرا که تمامی محصولات چه سخت افزاری، چه نرم‌افزاری و چه خدمات ابری این شرکت همگی حول ویندوز ۸ و بهینه شده برای آن عمل خواهند کرد.

این هفته مایکروسافت سیستم جدید جستجوی خود را برای ویندوز ۸ معرفی کرد و نسخه پیش نمایش اپلیکیشن Bing را منتشر کرد. در این برنامه شما به محض اینکه عبارتی را تایپ می‌‌کنید، کلمات و عبارات پیشنهادی با انیمیشن‌های روان و دوست داشتنی ویندوز ۸ نمایش داده می‌شوند، و این طور که به نظر می‌رسد این عبارات پیشنهادی به شدت به اخبار روز حساس هستند. مثلا اگر شما دو حرف اول اسم یک قهرمان المپیک را تایپ کنید، در پیشنهاد‌ها اسم او نیز دیده می‌شود.

یکی از نوآوری‌ها و موارد جالب سیستم جدید Bing این است که نتایج جستجو را به صورت موزاییکی و همانند رابط کاربری ویندوز ۸ نشان می‌دهد و شما امکان پیمایش میان آنها را به صورت افقی با سیستم لمسی دارید. رابط کاربری جدید بسیار مناسب تبلت‌ها است و این موتور جستجو را به یک رقیب سرسخت برای گوگل در دنیای تبلت‌ها تبدیل خواهد کرد. در زیر تصویری از این رابط کاربری را مشاهده می‌کنید که یکی از کاربران ما، hosssssein زحمت آن را کشیده‌اند. همانطور که مشاهده می‌کنید رابط کاربری جدید به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.

bing-new-ui-in-farsi-hosssssein

مورد جالب دیگر در رابط کاربری اپلیکیشن بینگ این است که شما می‌توانید لیست نتایج جستجو را به کنار صفحه هدایت کنید و در آنجا قرار دهید، و همزمان که از دیدن تک تک نتیجه‌ها بهره می‌برید، لیست نتایج نیز در کنار صفحه در اختیار شما خواهد بود. این امکان قبلا نیز در برنامه‌های متعدد ویندوز ۸ مانند سرویس ایمیل معرفی شده بود. در این حالت پیمایش در لیست به صورت عمودی تغییر می‌کند. در زیر می‌توانید ویدیویی را مشاهده کنید که امکانات رابط کاربری جدید بینگ را روی یک تبلت ویندوز ۸ نشان می‌دهد.

نظر شما چیست؟ آیا بینگ در نهایت گوگل محبوب را شکست خواهد داد، یا این که به نظرتان فاصله گوگل با بینگ آن‌قدر زیاد است که مایکروسافت به این زودی‌ها به گرد پایش هم نخواهد رسید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات