گوگل بیش از ۱۰۰۰ دلار به مبلغ پاداش یافتن باگ‌های مرورگر کروم افزود

پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
هم اکنون بسیاری از کمپانی‌های بزرگ در حوزه‌های مختلف، سعی می‌کنند از سیاست تصحیح و بهبود با همکاری مصرف‌کننده استفاده کنند. این کار هم نمایش کیفیت محصول است و هم این که دیگر جای نگرانی برای ایرادات پنهان وجود ندارد. مرورگر کروم گوگل به خاطر خاصیت متن بازی که دارد به راحتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و آنها در صورت یافتن باگ‌های آن، بسته به نوعش بین ۵۰۰ تا ۱٫۰۰۰ دلار و در موارد خاص بیش از ۱۰٫۰۰۰ دلار پاداش دریافت می‌کنند. حال گوگل برای تشویق بیشتر کاربران به همکاری در این زمینه، جوایز خود را بیش از ۱۰۰۰ دلار افزایش داده است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد کار پیدا کردن باگ‌های کروم برای گوگل سخت‌تر شده است، و به همین دلیل تلاش می‌کند تا توسعه دهندگان را برای یافتن ایرادات این مرورگر اغوا کند. بنا به پست روز سه‌شنبه وبلاگ گوگل، برنامه جایزه برای آسیب‌پذیری کروم، مقدار جوایز خود را بیش از ۱۰۰۰ دلار افزایش داده است.

ایرادات در دودسته متفاوت قرار می‌گیرند. دسته اول باگ‌هایی هستند که مستقیما روی کروم یا کرومیوم و یا گستره وسیع‌تری از برنامه‌ها تاثیر می‌گذارند، و دسته دوم آنهایی هستند که در بخش‌های اعلام شده از کد وجود داشته باشند. جایزه‌ها یا ۵۰۰ دلاری هستند و یا ۱۰۰۰ دلاری. اما برخی گزارشات باگ‌های خاص خارق‌العاده جایزه‌ای تا ۱۰٫۰۰۰ دلار و حتی بیشتر هم خواهند داشت.

اعضای تیم مربوط به این برنامه در گوگل می‌گویند که علت افزایش جوایز آن است که تعداد موارد مشکلات گزارش شده از منابع خارج از گوگل با افت قابل ملاحظه‌ای روبرو شده، و گوگل برای داشتن یک مرورگر امن‌تر و پایدارتر به این گزارشات نیاز دارد.

پروژه کرومیوم یک نسخه منبع باز از مرورگر کروم را در اختیار عموم قرار می‌دهد. گوگل وقتی کروم ۲۰ منتشر شد جمعا ۱۱٫۵۰۰ دلار به عنوان جایزه یافتن باگ به کاربران پاداش داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات