گوگل و اوراکل موظف به افشای نام وبلاگ‌نویسان و خبرنگاران رشوه گیر شدند

پنج‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
این روزها اخبار داغ از سمت قاضی‌ها پخش می‌شود.
تبلیغات

دنیای فناوری مثل همیشه داغ و پر سروصدا است، با این تفاوت که این روزها خبرهای داغ آن از درون دادگاه ها منتشر می‌شوند، نه وب سایت ها! حرف آخر را این روزها، قاضی‌ها می‌زنند نه مدیر عامل‌ها. اختلاف گوگل و اوراکل که مدتی است به دادگاه کشیده شده هم از این قاعده مستثنی نیست.

گوگل و اورکل این روزها در دادگاه با هم دست به یقه شده اند. ویلیام آلساپ، قاضی این دادگاه هم در حکمی جالب و عجیب هر دو شرکت را موظف کرده که نام وبلاگ‌نویسان و خبرنگارانی که در ازای دریافت پول، مطالبی جهت‌دار و به سود طرف خود منتشر کرده اند را معرفی کنند.

قاضی دادگاه نگران این مسأله است که با توجه به شواهد و مدارک ارائه شده در طول دادگاه، عملکرد گروهی از وبلاگ‌نویس‌ها و ژورنالیست ها، روی رای هیئت منصفه تاثیر گذاشته باشد.

یکی از برجسته ترین موارد، فلوران مولر از وبلاگ FOSS Patents است که به صورت واضح و مشخص از اوراکل و مایکروسافت پول گرفته است و همیشه درباره صلاحیت دادگاه برای رسیدگی به این پرونده اظهارنظر می کرده است.

آنچه از حکم دادگاه به نظر می رسد این است که الزامی برای اجرای فوری حکم دادگاه وجود ندارد.

قاضی آلساپ می گوید که مسأله مهم این است که این اطلاعات، در حال حاضر به تکمیل این پرونده کمک می کنند. با این حال امکان تقاضای تجدید نظر در آینده نیز وجود دارد. هر دو شرکت تا ظهر روز جمعه هفدهم جولای برای ارائه این اسناد فرصت دارند.

گوگل اعلام کرده که مطابق با دستور قاضی عمل خواهد کرد. از طرفی نیز یک سخنگوی اوراکل با بیان اینکه این دستور خطاب مستقیم به گوگل است، گفت که اوراکل همیشه ارتباطات مالی خود را درباره این پرونده ارائه کرده است و این بار نوبت گوگل است که این کار را انجام بدهد. به عقیده ما این دستور، شامل پرداخت غیر مستقیم به اشخاصی که به نوبه خود اظهاراتی را از طرف گوگل بیان کرده‌اند نیز می‌شود.

نظر شما درباره این حکم قاضی آلساپ چیست؟ برنده این دادگاه را کدام طرف می دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات