جمع بندی کنفرانس توسعه دهندگان اپل WWDC 2018

سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
شب گذشته کنفرانس توسعه‌‌دهندگان اپل یا WWDC 2018 برگزار شد که طی آن کوپرتینویی‌ها از محصولات و سرویس‌های جدید و متنوع نرم‌افزاری خود رونمایی کردند.
تبلیغات

اپل شب گذشته طبق سنت همیشگی، نطق اصلی کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC را برگزار کرد؛ البته امسال برخلاف سال گذشته خبری از محصولات سخت‌افزاری نبود و این مراسم کاملا در اختیار محصولات نرم‌افزاری کوپرتینو بود. 

اپل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان طبق معمول نسخه‌ی جدید سیستم‌‌های عامل‌ خود در پلتفرم‌های مختلف را رونمایی کرد. کوپرتینویی‌ها نسخه‌ی جدید سیستم‌ عامل macOS را با نام موهاوی رونمایی کردند که امکان استفاده از تم تیره را نیز به همراه دارد. iOS 12 سیستم‌عامل مهم دیگر اپل است که با بهبودهایی در اختیار کاربران گوشی‌های آیفون و آیپدهای اپل قرار خواهد گرفت. شاید یکی از ویژگی‌های جالبی که اپل در مراسم خود رونمایی کرد، امکان اجرای اپلیکیشن‌های iOS در مک باشد که به‌لطف UIKit ممکن شده است. watchOS 5 برای اپل واچ و tvOS از جمله‌ی سیستم‌‌های عامل‌ دیگر اپل بودند که نسخه‌ی جدید آن‌ها رونمایی شد. 

درکنار رونمایی از نسخه‌ی جدید سیستم‌های عامل‌، اپل شماری از اپلیکیشن‌های خود را نیز با قابلیت‌های جدیدی همراه کرد؛ برای مثال باید به ویژگی‌های جدید سیری و اپلیکیشن Photos اشاره کرد. ضمنا اپل به‌لطف رونمایی از ARKit 2.0، اپلیکیشن‌هایی نظیر Measure را نیز رونمایی کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با بهره‌گیری از واقعیت مجازی، از قابلیت‌های اندازه‌گیری یک خط‌کش مجازی استفاده کنند. همچنین باید به قابلیت تعامل چندکاربره ازطریق ARKit اشاره کرد که اپل این ویژگی را با استفاده از بازی لِگو نمایش داد. 

قابلیت تماس تصویری گروهی در فیس‌تایم، اعلان‌های گروهی درکنار شمار دیگری از سرویس‌ها و محصولات نرم‌افزار از جمله‌ی موارد دیگری بودند که اپل دیشب از آن‌ها رونمایی کرد؛ البته نباید از کنایه‌ به گوگل در ابتدای مراسم شب گذشته غافل بود که میزان استفاده از نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید توسط اپل به استهزا گرفته شد. 

در ادامه می‌توانید علاوه‌ بر تماشای چکیده‌ای از مراسم شب گذشته‌ی اپل در قالب ویدیویی ۱۵ دقیقه‌ای، تمامی اخبار این مراسم را نیز مطالعه کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات