مک بوک پرو با پردازنده‌ی شش هسته‌ای و حافظه‌ی رم 32 گیگابایتی در WWDC معرفی می‌شود

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
مک بوک پرو با پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای و همراه با حافظه‌ی رم ۳۲ گیگابایتی و نسخه‌ی جدید مک‌او‌اس با تم تاریک، در کنفرانس توسعه دهندگان اپل (WWDC)‌ معرفی می‌شود.
تبلیغات

کنفرانس توسعه دهندگان اپل (WWDC)‌ هر سال برگزار می‌شود و طرفداران محصولات اپل منتظر هستند تا در جریان آخرین خبرها، در مورد برند محبوب خود قرار گیرند. طرفداران اپل می‌دانند که هر سال برند محبوبشان با خبرهای خوب این کنفرانس را برگزار می‌کند. با اینکه انتظار می‌رود خبرها بیشتر در حوزه نرم افزار منتشر شود، ولی کوپرتینویی‌ها همیشه برگ برنده‌ای در حوزه معرفی سخت‌افزار نیز دارند و سعی می‌کنند طرفداران خود را غافلگیر کنند و آن برگ برنده را در این کنفرانس رو می‌کنند. این برگ برنده موجب تعجب کاربران و توسعه‌دهندگان می‌شود.

امسال نیز کوپرتینویی‌ها قصد دارند در این کنفرانس، مک بوک پرو (MacBook Pro) مدل ۲۰۱۸ جدید خود را به نمایش بگذارند. این لپ تاپ، بزرگترین و البته بدترین لپ تاپ این برند خواهد بود. مک بوک پرو ۲۰۱۸ با نمایشگر ۱۴.۳ اینچی در بنچمارک گیکبنچ (Geekbench)، ظاهر شد و همان زمان گفته شد که این سیستم با پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای و  Core i7-8750H اینتل رونمایی خواهد شد.بر اساس اطلاعات مندرج در بنچمارک، پردازنده‌ی این سیستم دو هسته بیشتر از مک بوک پروهای قبلی دارد. فرکانس پردازشی پایه‌ی آن ۲.۲۱ گیگاهرتز و کمتر از فرکانس پایه‌ی ۴.۱ گیگاهرتزی سیستم‌های قبلی است. 

این لپ تاپ موفق شده تا در بنچمارک گیکبنچ و در آزمون تک هسته‌ای امتیاز ۴٫۹۰۲ و در آزمون چند هسته‌ای امتیاز ۲۲٫۳۱۶ را از آن خود کند. این نتایج نشان می‌دهد که مک بوک پرو جدید مدل ۲۰۱۸ یک لپ تاپ معمولی نیست. همان‌طور که گفته شد حافظه‌ی رم این سیستم، ۳۲ گیگابایتی است که در مقایسه با سیستم‌های قبلی ظرفیت حافظه‌ی رم آن دو برابر شده است. اگر تنها یکی از موارد ذکر شده در مورد این لپ تاپ، حقیقت داشته باشد مک بوک پرو جدید ۱۴.۳ اینچی مشخصاتی فراتر از تصورات کاربران و توسعه دهندگان خواهد داشت.

مطمئنا مک بوک پرو ۱۴.۳ اینچی، تنها محصولی نیست که اپل قصد داشته باشد آن را معرفی کند. انتظار داریم مک‌او‌اس ۱۰.۱۴ (macOS 10.14) به همراه سیستم عامل iOS 12 به‌علاوه tvOS 12 و watchOS 5 نیز در این کنفرانس معرفی شوند. هنوز اطلاعات زیادی در مورد ویژگی‌های iOS 12 منتشر نشده است. هم چنین در مورد نسخه‌ی آتی مک‌او‌اس یعنی macOS 10.14 نیز اطلاعات زیادی منتشر نشده و فقط در خبری غیر رسمی گفته شده است که این نسخه‌ی جدید با تم تاریک همراه خواهد بود. این تم تاریک تنها برای نوار منو و داک طراحی نشده ولی بلکه کل دسک تاپ UI را شامل می‌شود. 

استیو تاگتون در تاریخ ۲ ژوئن در توییتر اعلام کرد :

خانم ها و آقایان، اکس‌کد ۱۰ (Xcode 10) ابزاری برای توسعه‌ی نسخه‌ی آتی مک‌اواس (macOS 10.14) معرفی خواهد شد. نسخه جدید ویژگی‌هایی از جمله تم تاریک (Dark Appearance)، اپل نیوز (Apple News)، برنامه اپل استور (App Store w) و پیش نمایش ویدیوها (video previews) را در اختیار کاربر می‌گذارد.- استیو تاگتون، ۲ ژوئن ۲۰۱۸

جالب است بدانید که استیو تاگتون، این تصاویر را از طریق نسخه‌ی پیش نمایش شده در مک استور استخراج کرده است. بر خلاف گوگل پلی استور، اپل استور عموما از پیش نمایش یا تریلر برنامه‌ها پشتیبانی نمی‌کند. لذا با توجه به توییت استیو تاگتون می‌توانیم این‌طور نتیجه گیری کنیم که اپل، تغییرات زیادی را در کنفرانس توسعه دهندگان اپل ۲۰۱۸ (WWDC 2018)‌ معرفی خواهد کرد.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات