اپلیکیشن جدید اپل، مدت زمان کار کردن با گوشی‌‌تان را مدیریت می‌کند

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نرم افزار جدید اپل به کاربرانی که بیشتر از حد معمول با گوشی هوشمند خود مشغول هستند، کمک می‌کند تا مدت زمان استفاده از گوشی را مدیریت کنند.
تبلیغات

در ماه‌های اخیر، انتقادهایی به اپل وارد شده است؛ ظاهرا منتقدان، اعتقاد دارند محصولات کوپرتینویی‌ها اعتیاد آور است. اپل نیز به این انتقادها روی خوش نشان داد و تصمیم گرفت پاسخی در خور توجه به منتقدین بدهد. این شرکت قصد دارد هفته آینده، نرم افزاری را برای کمک به درمان اعتیاد به محصولات خود به بازار معرفی کند. 

امروز کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) با حضور توسعه‌دهنده‌هایی از سراسر جهان در سن خوزه کار خود را رسما آغاز می‌کند. در این کنفرانس، استراتژی‌ها و برنامه‌های نرم افزاری اپل، برای سال آینده‌ی میلادی و همچنین برنامه‌های سخت افزاری آتی این شرکت، معرفی و به چالش کشیده خواهد شد. وقتی شرکتی، سیستم عامل‌‌های قدرتمند خود را که در محصولاتی همچون آیفون و آیپد، مک، اپل واچ و تلویزیون هوشمند اپل در اختیار کاربران قرار می‌دهد، به ارتقا و بروز رسانی‌ آن‌ها توجه کرده وتمام تلاش خود را صرف تامین نیاز کاربران می‌کند؛ همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا کاربران بیش از پیش، با این محصولات خو بگیرند و غرق استفاده از آخرین محصولات کوپرتینویی‌ها شوند. اما به اعتقاد منتقدان، اپل روندی را در پیش گرفته که کاربران معتاد محصولات این شرکت شده‌اند!

WWDC

البته ظاهرا کوپرتینویی‌ها امسال قصد دارند استراتژی خود را تغییر دهند و کاربران به استفاده‌ی بهینه از محصولات اپل تشویق کنند. 

مهندسان اپل در تلاش هستند نرم‌افزاری ابتکاری به نام سلامت دیجیتال (Digital Health) به مخاطبان خود معرفی کنند. این برنامه شامل مجموعه‌ای از ابزارها برای کمک به کاربران در جهت مدیریت زمان در حین استفاده از محصولات اپل است. کاربران می‌توانند بر نحوه‌ی استفاده از سیستم خود نظارت داشته باشند و حتی می‌توانند نحوه‌ی استفاده از برنامه‌های خاص روی سیستم خود را به‌راحتی نظارت کنند و متوجه شوند چند ساعت با سیستم خود مشغول فعالیت بوده‌اند و این ساعت‌ها با چه برنامه‌هایی کار کرده‌اند. این جزئیات در قسمت تنظیمات اپلیکیشن در سیستم‌عامل iOS 12 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

تونی فادل، مدیر اجرایی ارشد سابق اپل در مصاحبه‌ی اخیر خود گفت:

«به ابزارهایی نیاز داریم تا بتوانیم با کمک آن‌ها زمان کار کردن با محصولات دیجیتالی را مدیریت کنیم. گوشی آیفون، شبیه یخچال خانه‌مان است و باید مدیریت شده به سراغ آن برویم و نباید به آن وابسته و معتاد شویم.»

اوایل سال جاری میلادی، سرمایه گذاران اپل از جمله Jana Partners LLC و سازمان بازنشستگی معلمان ایالت کالیفرنیا، نسبت به ماهیت اعتیاد آور محصولات اپل انتقاد کردند. کوپرتینویی‌ها نسبت به این انتقاد واکنش نشان دادند و اعلام کردند که سیستم‌های کنترلی قوی‌تر و بیشتری برای نظارت بر نحوه استفاده از محصولات اپل در نظر خواهند گرفت. 

افزایش نگرانی در مورد اعتیاد به گوشی‌های هوشمند، تهدید بزرگی برای اپل نسبت به دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری محسوب می‌شود. کسب درآمد اپل بیشتر از طریق فروش محصولات سخت افزاری حاصل می‌شود و به همین دلیل به احتمال زیاد، با معرفی نرم افزار سلامت دیجیتال، کاربران به سمت خرید سیستم‌های جدید ترغیب خواهند شد. گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان خود در اردیبهشت ماه سال جاری، ابزار مشابهی را معرفی کرد. این شرکت برای گوشی‌های اندروید امکانی را فراهم کرد تا کاربر بتواند زمان کار کردن با گوشی و کار کردن با برنامه‌های مختلف را مدیریت کند. اگر لازم باشد این ابزار به کاربر اطلاع می‌دهد که باید استراحت کند و دیگر زمان کارکردن با گوشی به پایان رسیده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات