آیپد پرو و آیفون 10 برنده بهترین نمایشگر سال شدند

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آیپد پرو و آیفون ۱۰ برنده بهترین نمایشگر سال در نمایشگاه تخصصی نمایشگر لس‌‍آنجلس شدند.
تبلیغات

هر ساله نمایشگاه تخصصی نمایشگر با همکاری جامعه اطلاعاتی صفحه نمایش (SID) برگزار می‌شود که به بررسی آخرین دستاوردها و محصولات صنعت نمایشگر می‌پردازد و به برترین محصولات جوایزی اعطا می‌‌شود. آیپد پرو و آیفون ۱۰ عنوان بهترین نمایشگرهای سال را از آن خود کردند و توانستند از سوی این جامعه اطلاعاتی صفحه نمایش، بالاترین امتیاز را کسب کنند. عموما جوایز این نمایشگاه به صفحه نمایش‌های با کیفیت بالا یا صفحه نمایش‌هایی که نوآوری خاصی دارند اعطا می‌شود. کلیه برندگان سال ۲۰۱۸ محصولاتی بودند که در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شدند.

آپید پرو اپل مدل ۱۰.۵ اینچی و ۱۲.۹ اینچی در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شدند. هر دو سیستم مجهز به فناوری صفحه نمایش ProMotion هستند و نرخ رفرش صفحه نمایش آن‌ها ۱۲۰ هرتز است که کمک می‌کند محتوا با دقت و وضوح بیشتر و هم چنین با سرعت پاسخگویی بالاتری به نمایش درآید. با این ویژگی، امکان پیمایش متن،‌ انجام بازی، مشاهده ویدیو و هم چنین سرعت کار کردن با قلم هوشمند بهتر خواهد شد. 

صفحه نمایش

همچنین مدل‌های ۱۰.۵ اینچی و ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو با رزولوشن ۲۲۲۴x۱۱۶۸ و ۲۷۳۲x۲۰۴۸ پیکسل و تراکم ۲۶۴ پیکسل در هر اینچ به بازار آمدند. هر دو تبلت مجهز به ویژگی True Tone هستند و می‌توانند رنج وسیعی از رنگ‌ها را به نمایش بگذارند. وایت بالانس در این دو محصول، با توجه به روشنایی و نور محیط تنظیم می‌شود و در نهایت کاربر می‌تواند رنگ‌های زنده‌تر و واقعی‌تری در نمایشگر مشاهده کند. 

آیفون ۱۰ اپل نیز توانست جایزه سال بهترین نمایشگر را به دلیل صفحه نمایش لبه‌به‌لبه سوپر‌رتینا از آن خود کند. صرف‌ نظر از بریدگی بالای صفحه نمایش آیفون ۱۰،‌ این گوشی هوشمند تمام صفحه و بدون هیچ‌گونه دکمه فیزیکی به بازار آمد و در اصل اولین آیفونی است که با صفحه نمایش OLED با پشتیبانی از ویژگی‌هایی همچون HDR و True Tone به بازار عرضه شده است.

صفحه نمایش سوپررتینا

صفحه نمایش ۵.۸ اینچی سوپررتینا با تراکم ۴۵۸ ppi،‌ اولین نمایشگر OLED است که با استانداردهای گوشی‌های آیفون نسل قبلی مطابقت دارد و رنگ‌ها را به‌صورت قابل توجه و مطلوب به نمایش می‌گذارد. این صفحه نمایش رنگ مشکی را به‌صورت واقعا مشکی نمایش می‌دهد و کنتراست آن یک میلیون به یک و محدوده وسیعی از رنگ‌ها را پوشش می‌دهد. نمایشگر HDR‌ از Dolby Vision و HDR10 پشتیبانی می‌کند که هر دو ویژگی منجر به افزایش کیفیت نمایش عکس‌ و ویدئو در این گوشی می‌شوند. علاوه بر این، ویژگی True Tone به‌صورتی پویا و دینامیکی وایت بالانس صفحه نمایش را برای تطابق با نور محیطی تنظیم می‌کند.

سایر برندهایی که در این رویداد به غیر از اپل توانستند جوایزی دریافت کنند، شرکت شارپ با تلویزیون ۷۰ اینچی LCD و ۸K، مجهز به فناوری جدید لمس سه‌بعدی Continental Automotive است؛ این تلویزیون هوشمند اولین نمایشگر مجهز به این فناوری را به بازار عرضه کرده است. هم چنین شرکت صنعتی کولون با نمایشگر منعطف Polylesside Colorless توانست یکی دیگر از برندگان جوایز این نمایشگاه شود. سنسور اثر انگشت نوری زیر نمایشگر سیناپتیکس برای صفحه نمایش بی‌نهایت بدون دکمه هوم و نمایشگر OLED ال‌جی مجتمع با اسپیکر موسوم به LG UHD Crystal Sound OLED از دیگر برندگان جوایز این نمایشگاه هستند. اعطای جوایز در مراسم روز ۲۳ می (‌۲ خرداد) در لس‌آنجلس همزمان با برگزاری این نمایشگاه سالانه به برندگان اعطا خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات