اپل در حال رایزنی با سامسونگ برای کاهش قیمت پنل اولد آیفون‌

جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل برای نسل آتی آیفون‌ که از پنل اولد استفاده می‌کنند، انتظار قیمت پایین‌تری از سامسونگ را دارد.
تبلیغات

سامسونگ تنها تأمین‌کننده پنل‌ اولد برای آیفون ۱۰ بود؛ از این‌ رو انتظار می‌رود امسال نیز به مانند سال گذشته، اپل این غول کره‌ای را برای تأمین‌ پنل‌ آیفون در نظر بگیرد. بر طبق گمانه‌زنی‌ها، سامسونگ از تأمین پنل‌ آیفون در سال ۲۰۱۸، درآمد ۲۲ میلیارد دلاری  کسب خواهد کرد. حال به‌ نظر می‌رسد که قیمتِ پنل‌ اولد برای آیفون‌های امسال، با اندکی کاهش همراه خواهد بود.

با وجود رضایت اولیه کاربران از آیفون ۱۰، کاهش تقاضای بازار برای این دستگاه در ماه‌های جاری، کوپرتینویی‌ها را مجبور به کاهش سفارشات خود کرده است؛ اما نکته‌ای که این ماجرا را برای سامسونگ سخت می‌کند، عدم تمایل تولیدکننده‌های چینی به پنل‌ اولد پس از عرضه‌ی آیفون ۱۰ است؛ همین امر منجر به تولید بیش‌ از ظرفیت توسط سامسونگ شده است.

انتظار می‌رود که امسال، ۲۰۰ میلیون پنل اولد توسط سامسونگ تولید شود که از این مقدار، تنها ۱۰۰ میلیون به اپل اختصاص دارد؛ این رقم، دقیقاً دو برابر تعدادی است که سامسونگ برای آیفون سال گذشته، پنل اولد تأمین کرد. خوب است بدانید که تنها ۷۵ میلیون واحد به آیفون‌های جدید اختصاص دارد و مابقی، به آیفون ۱۰ تخصیص داده می‌شود.

سامسونگ تولید این پنل‌ها را از ماه آینده آغاز می‌کند و تا پیش از ماه ژوئن، به تولید ۲ تا ۳ میلیون عدد بسنده خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌های محلی، اپل و سامسونگ بر سرِ قیمت پنل‌ اولد مذاکره می‌کنند؛ از این رو، انتظار می‌رود که قیمت پنل‌های امسال نسبت به پارسال، اندکی کاهش یابد. ماه گذشته، مدیرعامل بخش سامسونگ دیسپلی ملاقاتی با مدیران اجرایی اپل انجام داد؛ اما به هیچگونه توافقی بر سرِ قیمت نرسیدند.

تاکنون هیچگونه بیانیه‌ی رسمی‌ای درباره‌ی قیمت پنل‌ اولد توسط اپل منتشر نشده؛ اما براساس گزارشات، این رقم بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. این قیمت، یک‌سومِ قیمت تمام‌شده‌ی تولید آیفون ۱۰ است. آن‌طور که از شواهد برمی‌آید، اپل خواستار پرداخت ۱۰۰ میلیون دلار برای پنل‌های امسال است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات