درآمد ۳۲ هزار میلیارد تومانی ایرانسل برای دولت طی سال ۱۳۹۶

سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
دقایقی پیش مراسم ایرانسل در مقر این شرکت آغاز شده است که در ابتدای مراسم شاهد ارائه‌ی آماری از سوی مهندس دزفولی، مدیرعامل این اپراتور مخابراتی بودیم.
تبلیغات

ایرانسل به‌عنوان بزرگ‌ترین اپراتور دیتای کشور از دقایقی پیش مراسم خود را آغاز کرده است. در ابتدای مراسم، مهندس دزفولی به ارائه‌ی آماری از عملکرد ایرانسل طی سال گذشته پرداخت که نکات بسیار جالبی را شامل می‌شود.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، درآمد دولت از طریق ایرانسل طی سال ۱۳۹۶ بیش از ۳۲,۸۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است. مهندس دزفولی با اشاره به اینکه سرویس وایمکس از پایان اردیبهشت دیگر سرویس‌دهی نخواهد شد، به این نکته اشاره کرد که تمام پهنای باند این شبکه از پایان اردیبهشت‌ماه به شبکه‌ی TD-LTE اختصاص خواهد داشت. وی همچنین به آمار اینترنت ۴.۵ جی اشاره کرد. آمارهای دزفولی نشان از این دارد که درحال حاضر بیش از ۱۶۲ شهر در سراسر کشور از پوشش اینترنت ۴.۵ جی بهره می‌برند و بیش از ۲۰ هزار نود اینترنت نسل دوم ارائه می‌کنند.

از جمله‌ی آمارهای دیگری که توسط دزفولی ارائه شد، میزان دیتای مورد استفاده توسط کاربران شبکه‌ی ایرانسل است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، در اسفندماه سال ۹۶ میزان دیتای مورد استفاده کاربران ایرانسل از ۴ پتابایت عبور کرده است. ایرانسل همچنین موفق شده میزان تأخیر در شبکه را ۲۰ برابر کاهش و سرعت را ۱۰۰ درصد افزایش دهد، این در حالی است که سرعت دسترسی به اینترنت در سطح جهان به‌صورت میانگین از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ تنها ۴ برابر شده است.

دزفولی در پایان با اشاره به اینکه تعداد کاربران دیتای ایرانسل در ۵ سال گذشته بیش از ۲.۵ برابر شده، است، ارزش ایرانسل را بیش از ۷ میلیارد دلار اعلام کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات