گوگل وان، نسخه ارزان‌تر سرویس ذخیره ابری گوگل درایو معرفی شد

سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل شب گذشته سرویس جدیدی با عنوان گوگل وان معرفی کرد که در واقع یک سرویس ذخیره‌ی ابری با تعرفه‌هایی ارزان‌تر از گوگل درایو است.
تبلیغات

گوگل در سیاست‌های ارائه‌ی سرویس ذخیره‌ی ابری خود تغییراتی اعمال کرده است و در همین راستا، شب گذشته سرویس ذخیره‌ی ابری جدیدی با نام گوگل وان رونمایی کرد. سرویس ذخیره‌ی ابری جدید، گوگل وان نام دارد و تعرفه‌های آن بسیار کمتر از سرویس گوگل درایو است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، می‌توان ماهانه با پرداخت ۲.۹۹ دلار، ۲۰۰ گیگابایت فضا در سرویس گوگل وان در اختیار گرفت. همچنین باید به تعرفه‌ی سرویس ۲ ترابایتی در گوگل وان اشاره کرد که تنها ۹.۹۹ دلار است. کاربران باید برای سرویس ۲ ترابایتی خود ماهانه ۱۹.۹۹ دلار در گوگل درایو پرداخت کنند. البته در این بین شماری از سرویس‌ها در گوگل وان نیستند که از جمله‌ی آن باید به سرویس یک ترابایت در هر ماه اشاره کرد که در گوگل درایو تعرفه‌ای ۹.۹۹ دلاری دارد.

در واقع گوگل تعرفه‌های ارزان‌قیمت خود را در قالب سرویس گوگل وان ارائه می‌کند؛ البته سرویس‌ گوگل درایو همچنان به قوت خود باقی است و کاربران می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

از دیگر ویژگی‌های سرویس گوگل وان باید به پشتیبانی ۲۴ ساعته‌ی گوگل از این سرویس در طول ۷ روز هفته اشاره کرد. این پشتیبانی حتی برای ارزان‌ترین سرویس که شامل حافظه‌ی ۱۰۰ گیگابایتی در ازای مبلغ ۱.۹۹ دلار در ماه است نیز ارائه می‌شود.

گوگل وان همچون گوگل درایو دارای سرویس رایگان نیز می‌شود. افرادی که تمایل دارند از سرویس رایگان گوگل وان استفاده کنند، می‌توانند با ثبت نام اولیه در این سیستم، از فضای ۱۵ گیگابایتی رایگان ذخیره‌سازی استفاده کنند.

گوگل وان نه‌تنها سرویسی ارزان‌تر از گوگل درایو است، بلکه از نظر قیمت می‌تواند رقیبی جدی برای مایکروسافت و سرویس‌های وان‌درایو باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات