ربات انسان نمای اطلس بوستون داینامیکس می‌تواند بدود

جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بوستون داینامیکس ویدیوی جدیدی را منتشر کرده که نشان از توانایی‌های جدید ربات انسان نمای اطلس دارد. در این ویدیو اطلس همچون یک انسان در سطح ناهموار چمنزار می‌دود.
تبلیغات

بوستون داینامیکس معمولا ویدیویی را به فاصله‌ی چند ماه منتشر کرده و توانایی‌های جدید ربات‌های خود را به رخ می‌کشد. آخرین ویدیوی این کمپانی مربوط به ربات انسان نمای اطلس است. اطلس به عنوان ربات انسان نمای اطلس، متحیر کننده‌ترین رباتی است که بوستون داینامیکس توسعه داده است، حال آنکه سایر ربات‌های اینکمپانی نظیر اسپات‌مینی نیز با داشتن توانایی‌های خارق‌العاده، نظر هر علاقمندی را به خود جلب می‌کند. ربات جدید بوستون داینامیکس که اطلس نام دارد، در جدیدترین ویدیوی منتشر شده، قابلیت دویدن خود را به رخ می‌کشد. همانطور که در ویدیو نیز می‌بینید، اطلس قادر است تا در سطح ناهموار چمن‌زار و در میان درختان به راحتی و با حفظ تعادل خود بدود. 

سرعت پیشرفت توانایی‌های اطلس در چند سال اخیر تحسین برانگیز است. آخرین ویدیوی منتشر شده از اطلس در ماه‌های گذشته نشان از این داشت که اطلس قادر است تا با پریدن از موانع مختلف، حتی همچون یک ژیمیناست کاربلد، پشتک نیز زده و به سلامت و روی دو پا روی زمین فرود آید. اطلس پروژه‌ای است که بوستون داینامیکس در سال‌های اخیر توسعه آن را آغاز کرده است. بوستون داینامیکس در اولین روزهای آغاز پروژه تنها در پی آن بود تا تعادل اطلس را در حالت‌های مختلف حفظ کند، حال آنکه امروز شاهد دویدن این ربات هستیم.

البته ویدیوی دویدن اطلس، تنها ویدیویی نیست که بوستون داینامیکس منتشر کرده است. پس از آنکه بوستون داینامیکس ابتدای سال جاری میلادی ویدیویی از اسپات‌مینی و توانایی این ربات در باز کردن در بسته و عبور از آن منتشر کرد، حال شاهد انتشار ویدیوی دیگری از این ربات و توانایی‌های جدید آن هستیم. در این ویدیو می‌بینیم که اسپات‌مینی بصورت مستقل در میان راهروهای دفتر بوستون داینامیکس بدون برخورد با دیوار یا قفسه‌‌ها و موانع به راحتی حرکت می‌کند. بوستون داینامیکس اعلام کرده که پیش از حرکت مستقل اسپات‌مینی، این ربات همراه با یک انسان از مسیر مورد نظر بصورت دستی عبور داده شده تا ربات نقشه‌ی مسیر را با مشاهده‌ی محیط تهیه کرده و سپس براساس نقشه‌ای که خود تهیه کرده، قادر به مسیریابی باشد. 

بوستون داینامیکس که پیش از این زیر نظر آلفابت فعالیت می‌کرد، سال ۲۰۱۷ طی توافقی که جزئیات آن اعلام نشد، توسط سافت‌بانک تصاحب شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات