گفته‌های مدیرعامل اوبر پیرامون خودروهای خودران و همکاری با دیگر شرکت‌ها

جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
دارا خسروشاهی، مدیر عامل اوبر، در گردهمایی Uber Elevate از برنامه‌های آتی این شرکت در زمینه‌ی حمل و نقل گفته است.
تبلیغات

مدیرعامل اوبر، دارا خسروشاهی، در دومین روز از گردهمایی Uber Elevate به صحنه آمد تا در مصاحبه‌ای با برد استون درباره‌ی مواردی همچون تصادف مرگ‌بار خودروی خودران این شرکت، رابطه‌ی اوبر با گوگل و تحویل کالا به وسیله‌ی پهپادها صحبت کند.

چندی پیش طی حادثه‌ای مرگ‌بار، یکی از خودروهای خودران اوبر با یک عابر پیاده برخورد کرد که منجر به مرگ عابر پیاده شد. خسروشاهی در پاسخ به این سوال که شرکت مطبوع‌اش از این حادثه چه درسی گرفته، اظهار داشت که «ایمنی باید اولویت اول باشد». پس از اشاره به این مسئله که در ماه‌های آینده شاهد تردد مجدد خودروهای اوبر در خیابان‌ها خواهیم بود؛ خسروشاهی به این مسئله اشاره کرد که اوبر از نزدیک با ستاد ملی ایمنی حمل و نقل ایالات متحده همکاری می‌کند.

وی اعلام کرد که تنها پس از انجام بررسی ایمنی دقیق و کامل، خودروهای خودران اوبر به خیابان‌ها باز خواهند گشت. مدیرعامل اوبر هیچ جزئیاتی درباره‌ی این حادثه و تحقیقات انجام شده مطرح نکرد؛ از جمله گزارش‌هایی که نشان می‌دهند عابر پیاده توسط حسگرهای موجود در این خودرو شناسایی شده، اما به دلیل تنظیمات نرم‌افزاری، به این مسئله توجه نشده است. خسروشاهی صرفا به گفتن این مسئله بسنده کرد که از «پیامدهای ناخواسته‌» در آزمایشات خودروهای خودران و دیگر پروژه‌های اوبر آگاه است. به گفته‌ی وی، اوبر همچون پلی است بین دنیای دیجیتال و دنیای واقعی؛ تجربه‌ی فناوری اوبر تنها به نرم‌افزار مربوط نمی‌شود، بلکه خودروهایی که قرار است مسافران را به مقصد برسانند باید با مشکلات دنیای واقعی، همچون ترافیک دست و پنجه نرم کنند.

تاکسی پرنده اوبر / Uber Flying Taxi

علاوه بر خودروهای خودران، تاکسی‌های پرنده‌ی اوبر نیز قرار است از پروازهای آزمایشی خود را از سال ۲۰۲۰ شروع کنند. به‌علاوه، اوبر یکی از شرکت‌هایی است که در برنامه‌ی وزارت حمل و نقل ایالات متحده برای یکپارچه‌سازی استفاده از پهپادها حضور دارد؛ این شرکت در حال حاضر نیز تحویل غذا با پهپادها را به‌طور آزمایشی در شهر سن‌دیگو شروع کرده است.

در مصاحبه‌ی خسروشاهی با استون، به همکاری اوبر با گوگل نیز اشاره شد. در این رابطه، استون به همکاری اوبر با شرکت کیتی‌هاوک اشاره کرد؛ این شرکت که تحت حمایت لری پیج به فعالیت می‌پردازد، در حال کار روی تاکسی‌های پرنده است. خسروشاهی اعلام کرد که پس از حل و فصل منازعات مرتبط با سرقت اطلاعات تجاری با ویمو (که یکی از زیرمجموعه‌های آلفابت است)، توانسته با سباستین ثرون، مدیرعامل کیتی‌هاوک صحبت کند. به ادعای خسروشاهی، این دو شرکت «در ابتدای یک گفتگو» قرار دارند؛ اما آینده‌ی همکاری اوبر و دیگر شرکت‌هایی که زیر چتر آلفابت قرار دارند، بسیار متفاوت از گذشته خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات