به‌روزرسانی بعدی اندروید از بریدگی بالای صفحه‌ نمایش پشتیبانی می‌کند

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
طبق گفته‌ی افراد نزدیک به گوگل، نسخه‌ی آتی اندروید همراه با دگرگونی اساسی در زمینه‌ی طراحی، همانند آیفون ۱۰ از بریدگی بالای صفحه‌ نمایش پشتیبانی خواهد کرد.
تبلیغات

به‌تازگی اخباری در رابطه‌ با نسخه‌ی بعدی اندروید منتشر شده است که اطلاعات جالبی درباره‌ی آن ارائه می‌دهد. وب‌سایت بلومبرگ از جانب افراد نزدیک به گوگل عنوان کرده است که نسخه‌ی آتی این سیستم‌عامل موبایل، همراه با دگرگونی اساسی در زمینه‌ی طراحی منتشر خواهد شد؛ همچنین گوگل قصد دارد در راستای کمک به ساخت نسل جدید گوشی‌های کم‌حاشیه، همانند آنچه که در آیفون ۱۰ مشاهده کردیم از بریدگی بالای صفحه‌نمایش پشتیبانی نرم‌افزاری انجام دهد.

به‌روزرسانی اندروید P که برای عرضه در اواخر سال‌ جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است، علاوه بر موارد فوق، تعامل بهتر با  گوگل اسیستنت و بهبودهای در وضعیت مصرف باتری به همراه خواهد داشت؛ همچنین گوگل طراحی جدیدی برای دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش‌های چندگانه و انعطاف‌پذیر در نظر گرفته است.

بر اساس گفته‌ی این افراد، یکی از مهم‌ترین اهداف گوگل برای به‌روزرسانی آتی، متقاعد‌ کردنِ بیشترِ کاربران آیفون برای مهاجرت به دستگاه‌های اندرویدی است. این شرکت قصد دارد با تغییرات بصری چشمگیر سیستم‌عامل اندروید به این مهم دست پیدا کند.

اندروید بر بازار گوشی‌های هوشمند پایین‌رده و میان‌رده تسلط دارد؛ اما هنوز بخش اعظمی از فروش گوشی‌های بالارده در دست اپل و گوشی‌های آیفون است؛ گوشی‌هایی که کاربرانش مبلغ بیشتری برای استفاده از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها خرج می‌کنند. با این حال به‌ نظر می‌رسد که پشتیبانی از بریدگی صفحه‌نمایش بتواند این شرایط را تا حدودی تغییر دهد. پشتیبانی اندروید از این بریدگی این اجازه را به سازندگان خواهد داد تا دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش‌های کم‌حاشیه‌تر و ویژگی‌های بیشتر توسعه بدهند.

با این حال به‌ نظر نمی‌رسد که تمام سازندگان‌ گوشی‌های اندروید از این قابلیت استقبال کنند. سامسونگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌های گوشی‌ اندروید، از شرکت‌های برجسته‌ای بود که آیفون ۱۰ را به‌ دلیل بریدگی بالای صفحه‌نمایش در تبلیغات خود مورد تمسخر قرار داد.

تاکنون استارت‌آپ اسنشال که توسط خالق اندروید، اندی رابین مدیریت می‌شود، اولین تولیدکننده‌ای بوده که گوشی هوشمندی با بریدگی صفحه‌نمایش عرضه کرده است. بر اساس شایعات، به‌ نظر می‌رسد که شرکت چینی هواوی نیز روی گوشی هوشمندی با این خصوصیت کار می‌کند.

فارغ از مبحث فوق، اندروید P در راستای رقابت با سیری اپل و الکسای آمازون، تمرکز بیشتری بر گوگل اسیستنت خواهد داشت. طبق اطلاعات فاش‌شده، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندروید در نسخه‌ی آتی این سیستم عامل این امکان را خواهند داشت تا تکنولوژی‌های صدامحورِ گوگل را در ساخته‌های خود پیاده‌سازی کنند. با این حال نمی‌توان با اطمینان بیان کرد که تمامی این تغییرات در به‌روزرسانی اندروید P‌ رخ خواهند داد.

تغییرات و بازطراحی اندروید در حالی قرار است اتفاق بیافتد که اپل به‌دلیل مشکلات فراوان iOS 11 تصمیم به حذف ویژگی‌های جدید از نسخه‌ی بعدی آن گرفته است و تنها بر رفع ایرادات و بهبود عملکرد این سیستم‌عامل تمرکز خواهد کرد.

در پایان بد نیست به نام نسخه‌ی بعدی اندروید نیز اشاره‌ای داشته باشیم. همان‌طور که مطلع هستید، گوگل برای هر نسخه‌ از سیستم‌عامل اندروید نام یک دسر را انتخاب می‌کند. حال برطبق گفته‌ی منابع داخلی، نسخه‌ی بعدی اندروید فعلا با نام پسته‌ بستنی (Pistachio Ice Cream) شناخته می‌شود؛ با این حال با توجه به سوابق پیشین گوگل، این شرکت هنگام انتشار رسمی اندروید از نام‌های دیگری استفاده خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات