اپل درصدد عرضه‌ اپلیکیشن‌های ‌آیپد برای مک او اس است

پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد اپلیکیشن‌های iOS‌ را در راستای ساخت اپ‌استوری غنی‌تر، به سیستم‌عامل مک او اس بیاورد.
تبلیغات

iOS 11 با تمام ویژگی‌های خوبی که با خود برای دستگاه‌های اپلی به همراه داشت، یکی از پر نقص‌ترین نسخه‌های این سیستم‌عامل در تاریخ فعالیت اپل بود. مشکلات عملکردی و امنیتی این نسخه باعث شد که بسیاری از کاربران با مشکل مواجه شوند. حال به‌نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد به‌جای اعمال تغییرات بنیادی در ظاهر iOS 12، این موضوع را به نسخه‌ی سیزدهم موکول کند و iOS 12 تنها بر امنیت و کارایی تمرکز داشته باشد.

پیش‌تر قرار بود که در نسخه‌ی دوازدهم شاهد بازطراحی صفحه‌ی هوم و CarPlay باشیم، اما اکنون طبق گزارش منابع آگاه، به‌دلیل نگرانی‌های کاربران درباره‌ی مسائل امنیتی، نسخه‌ی آتی این سیستم‌عامل تنها بر بهینه‌سازی زیرساخت‌ها تمرکز خواهد کرد. با این حال به‌نظر می‌رسد که اپل همچنان خواستار فراهم آوردن اپلیکیشن‌های آیپد برای رایانه‌های مکِ خود است.

کوپرتینویی‌ها قصد دارند با انجام این کار، اپ‌استوری غنی‌تر برای رایانه‌های مک فراهم کنند. از آنجایی که اپلیکیشن‌های مخصوص به آیپد، تمرکز بیشتری بر بهره‌وری دارند، وجود آن‌ها در فروشگاه نرم‌افزاری مک او اس، می‌تواند نقش به‌سزایی در اقبال کاربران نسبت به این سیستم‌عامل و به سبب آن، رایانه‌های مک ایفا کند.

براساس گفته‌ی این منبع ناشناس، کریگ فدریگی در جلسه‌ی ماه گذشته‌ی اپل، از این موضوع پرده‌برداری کرده؛ با این وجود تاکنون اپل هیچگونه پاسخ رسمی‌ راجع‌به این گزارشات ارائه نکرده است.

به‌نظر شما، وجود اپلیکیشن‌های آیپد در فروشگاه نرم‌افزاری مک او اس می‌تواند سهم این سیستم‌عامل را در بازار سیستم‌عامل‌های دسکتاپ با افزایش روبه‌رو کند؟ دیدگاه خود را در این باره با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات