شعله افکن ۶۰۰ دلاری ایلان ماسک ظاهرا ماه آوریل روانه‌ بازار می‌شود

شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
راه حل جدید ایلان ماسک برای مقابله با تهدید هوش مصنوعی که ممکن است زمانی تمدن بشری را به خطر بیندازند، شعله افکن‌ جدید بورینگ کمپانی است.
تبلیغات

ایلان ماسک، میلیاردر باهوش، چشم‌انداز ترسناکی از آینده دارد. به نظر او اگر تغییرات آب و هوایی تمدن بشری را نابود نکند، هوش مصنوعی این کار را می‌کند. به‌خاطر همین او قصد دارد هر چه سریع‌تر مردم را به فضا بفرستد.

ولی کسانی که از عهده‌ی بلیط یک‌طرفه به سمت مریخ برنمی‌آیند چطور؟ ما چگونه در برابر فوج غارتگر آدم‌خوارهای تشنه به خون از خانواده‌‌های خود دفاع کنیم؟ چگونه از جنگ روبات‌ها جان سالم به در ببریم؟ نگران نباشید، ماسک به فکر ما هم بوده است.

مدیر عامل تسلا ماه دسامبر در حساب توییتر خود اعلام کرد اگر ۵۰ هزار کلاه که لوگوی شرکت حفر و تونل‌زنی او روی آن‌ها حک شده است به فروش بروند، او شروع به فروش شعله‌افکن‌های Boring Company خواهد کرد. این توییت بسیار عجیب بود؛ به خصوص به‌خاطر اینکه از جانب یکی از ثروتمندترین و جدی‌ترین افراد جهان منتشر شد.

ماسک در این مورد با کنایه گفت:

می‌دانم این کمی غیر معمول است؛ اما بچه‌ها عاشق این هستند.

حق با او بود. فقط دو هفته زمان برد تا بورینگ کمپانی تمام ۵۰ هزار کلاه را به فروش برساند و البته ایلان ماسک هم سر قول خود ماند. حال شما می‌توانید با قیمت معقول ۶۰۰ دلار، شعله افکن بورینگ کمپانی را به انبار مهمات آخرالزمانی خود اضاف کنید.

البته یک مسئله در این بین وجود دارد. ماسک به‌عنوان مردی که به وضوح برای عقل بیش‌تر از عضله ارزش قائل است، قصد نداشت اجازه بدهد کسی بدون اینکه ثابت کند شایستگی در اختیار داشتن این قدرت را دارد، شعله افکن را خریداری کند. اگر به این آدرس بروید، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که یک جای خالی برای رمز عبور دارد و هیچ سرنخی برای دسترسی به آن موجود نیست.

یکی از کاربران ردیت که رمز عبور اولیه (شعله) را پیدا کرد، به صفحه‌ای منتقل شد که در آن گزینه‌ی پیش‌خرید شعله افکن ماسک وجود داشت. بعد از آن ظاهرا رمز عبور تغییر یافته است. در حال حاضر تصاویر نسخه‌ی اولیه منتشر شده است؛ اما کاربر ردیت ادعا می‌کند محصول نهایی بسیار بهتر خواهد بود و ماه آوریل در بازار عرضه می‌شود.

با وجود نام کمپانی که به معنی کسالت‌بار است، به نظر می‌رسد شعله افکن ماسک قادر است تمام کارهایی را که شعله‌افکن‌های غیر کسالت‌بار می‌توانند انجام دهند انجام دهد؛ مثل زنده‌زنده سرخ کردن مردم و سوزاندن روستاها. موسیقی‌دانی به نام دی.اِی والاک که به‌تازگی به کارخانه‌ی ماسک رفته بود، توانست این نسخه‌ی اولیه را در دست بگیرد و با آن کار کند و ویدئویی از خود در اینستاگرام قرار داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات