گوگل: اختراع‌های ثبت شده و تکنولوژی‌های موتورولا، ۵.۵ میلیارد دلار یعنی کمتر از نصف مبلغی که گوگل هزینه کرد ارزش دارند

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۹
مطالعه 1 دقیقه
اختراع‌های ثبت شده (Patent) و تکنولوژی‌های موتورلا چقدر ارزش دارند؟ براساس اعلام گوگل ارزش پتنت و تکنولوژی‌های موتورلا، ۵.۵ میلیارد دلار است. از آنجایی که گوگل برای خرید موتورولا ۱۲.۴ میلیارد دلار هزینه کرده، می‌توان نتیجه گرفت که این شرکت بیش از دو برابر ارزش واقعی پتنت‌های موتورولا را پرداخت کرده است. اما دلیل این اقدام چه بوده است؟
تبلیغات

گوگل اعلام کرده که اختراع‌های ثبت شده و تکنولوژی‌های موتورولا حدود ۵.۵ میلیارد دلار، پول نقد موجود در حساب‌های موتورولا حدود ۲.۹ میلیارد دلار ، ارتباطات این شرکت با مشتریان حدود ۷۳۰ میلیون دلار و دارایی‌های دیگر موتورولا حدود ۶۷۰ میلیون دلار ارزش داشته‌اند. اگر اعداد اعلام شده را با یکدیگر جمع کنیم گوگل حدود ۲.۶ میلیارد دلار بیشتر از ارزش واقعی موتورولا هزینه کرده است.

به نظر می‌رسد کلیدی‌ترین دلیلی که باعث خرید پتنت‌های گران قیمت موتورولا توسط گوگل آن هم با این هزینه گزاف شده، محافظت از سیستم‌عامل اندروید از دعواهای قضایی است. شاید اکثر اختراع‌های ثبت شده موتورولا کوچک باشند اما در اختیار گرفتن انبوهی از اختراع‌های کوچک و بزرگ این شرکت باعث می‌شود تا گوگل کمتر درگیر شکایات و کشمکش‌های قضایی گردد.

در نظر داشته باشید که هزینه گوگل به همین ۱۲.۴ میلیارد دلار ختم نمی‌شود و این غول جستجو برای حفظ جنبه‌های مختلف تجارت موتورولا نیز می‌بایست هزینه کند. همه این‌ها در شرایطی هستند که موتورلا در حال حاضر موفقیت خاصی در بازار موبایل نداشته و در حالت سودهی نیز به سر نمی‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات