هوش‌ مصنوعی جدید فیس بوک، پست‌های حاوی مطالب خودکشی را شناسایی می‌کند

چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک برای جلوگیری از خودکشی کاربران، هوش‌مصنوعی‌ای را توسعه داده که پست‌های حاوی مطالب خودکشی را شناسایی می‌کند.
تبلیغات

هدف از ساخت این هوش‌مصنوعی، شناسایی پست‌های حاوی مطالب خودکشی، قبل از مشاهده آن‌ها توسط کاربران است. این هوش‌مصنوعی از طریق الگوهای مختلفی اقدام به شناسایی پست‌های خودکشی می‌کند و در صورت پی‌بردن به این موضوع، به کاربر درباره‌ی خطرات پیش‌رو اطلاع می‌دهد و او را به منابع بهداشت روانی هدایت می‌کند.

در ابتدا، این هوش‌مصنوعی تنها کاربران ساکن در ایالات متحده آمریکا را هدف قرار داده بود؛ اما در حال حاضر این هوش‌مصنوعی گستره‌ی فعالیت خود را جهانی کرده است؛ البته در این بین استثنائی نیز وجود دارد و اتحادیه اروپا به دلیل قوانین حریم خصوصی سخت‌گیرانه‌، استفاده از چنین فناوری‌ای را ممنوع کرده است.

نوع فعالیت این هوش‌مصنوعی تنها به اطلاع‌رسانی خلاصه نمی‌شود؛ بلکه، این ویژگی کاربران را براساس دسته‌های مختلفی اولویت‌بندی و مرتب‌سازی می‌کند. بدین ترتیب افرادی که بیش‌از حد در معرض خطر هستند، در اولویت بالاتری نسبت به دیگر کاربران قرار می‌گیرد. تمامی این اطلاعات در اختیار پرسنل انسانی فیس‌بوک قرار می‌گیرد تا آن‌ها اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهند و کاربرانی که در معرض خطر واقعی قرار دارند، به مؤسسات و مراکز مربوطه ارجاع دهند.

گای رزن از فیس‌بوک می‌گوید که در طول ماه گذشته این شرکت بیش از صد آزمایش انجام داده تا از سلامت افراد اطمینان حاصل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات