جریمه ۸.۹ میلیون دلاری اوبر به دلیل فعالیت رانندگان سابقه‌دار

چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سازمان‌های نظارتی در کلرادو، اوبر را به دلیل استخدام رانندگان دارای سوء سابقه به پرداخت ۸.۹ میلیون دلار جریمه کرده‌اند.
تبلیغات

نتیجه‌ی تحقیقات صورت‌گرفته توسط سازمان‌های نظارتی نشان از این دارد که شماری از رانندگان شبکه‌ی اوبر دارای سوء سابقه هستند و اوبر در زمان ورود این افراد به شبکه‌ی رانندگانش، تحقیقات کاملی در راستای هویت‌سنجی این افراد انجام نداده است. از این‌رو سازمان‌های نظارتی کلرادو جریمه‌ای ۸.۹ میلیون دلاری برای اوبر تعیین کرده‌اند. آمار ارائه‌شده نشان از این دارد که بیش از ۵۷ راننده دارای سوء سابقه در شبکه‌ی رانندگان اوبر حضور داشته‌اند. یکی از رانندگانی که در دادگاه محکوم شده بود، با استفاده از یک نام جعلی در اوبر ثبت نام کرده است.

اوبر تأیید کرده است که شماری از رانندگان فعال در اوبر نباید از مرحله‌ی تأیید هویت و بررسی سابقه عبور می‌کردند که متأسفانه این اتفاق افتاده است. اوبر این مسئله را به وجود مشکلی که در فرایند هویت سنجی اوبر برای رانندگان وجود داشت، مربوط می‌داند. این کمپانی برای حل مشکل اقدام به غیر فعال کردن شماری از حساب‌های کاربری رانندگان کرده است.

سخنگوی اوبر در واکنش به این خبر چنین اظهار نظر کرده است:

این مشکل برای شماری از رانندگان ما مسئله‌ساز شده است و ما در راستای اصلاح مشکل مورد نظر اقداماتی انجام داده‌ایم. ما برای جلوگیری از تکرار مشکلات این‌چنینی همکاری نزدیکی با کمیسیون سرویس‌های عمومی کلرادو انجام خواهیم داد. این مشکلات امنیت مسافران را در خطر جدی قرار می‌دهد.

اوبر از جمله‌‌ی بزرگ‌ترین سرویس‌های حمل و نقل است که در بیش از ۷۵ کشور جهان فعالیت می‌کند. با گسترش دامنه‌ی خدمات اوبر، این کمپانی با انتقاداتی روبه‌رو شده است که مربوط به صدور اجازه برای رانندگانی است که سوء سابقه دارند.

سازمان‌های رگولاتوری در سایر ایالت‌های آمریکا از قبیل کالیفرنیا، ماساچوست، مریلند و تگزاس نیز تحقیقات را در این رابطه آغاز کرده‌اند. بر اساس ادعای مطرح‌شده، اوبر توانایی مانیتور کردن رانندگانش را ندارد و نمی‌تواند فرایند صحیحی برای جلوگیری از به خدمت گرفتن رانندگان دارای سوء سابقه در پیش بگیرد.

این مشکل فقط در مورد اوبر صادق نیست و چندی پیش مشکلاتی مشابه برای سرویس اسنپ در کشورمان اتفاق افتاد که انتقادات بسیاری در رابطه با فرایند جذب راننده متوجه این استارتاپ کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات