کاپ Imagine: مکانی که دانش‌آموزان از تکنولوژی برای حل مشکلات جهان استفاده می‌کنند

سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
نجات دنیا از گرسنگی، جلوگیری از خشک‌سالی، ایجاد بستر گفت‌و‌گو در جای جای دنیا؛ همگی جز مشکلات اساسی جهان به شمار می روند. در حال حاضر برای دانش‌آموزانی که در کاپ Imagine به رقابت می‌پردازند، اینها مسائلی هستند که باید، بوسیله تکنولوژی روز مایکروسافت و دانش کامپیوتری‌‌شان حل شوند.
تبلیغات

بیش از ۳۵۰ دانش‌آموز از ۷۵ کشور در سیدنی، استرالیا برای کاپ Imagine که توسط Microsoft پشتیبانی می‌شود، به رقابت می‌پردازند. آنها موظف‌اند تنش‌زا ترین مشکلات اجتماعی بشر را حل کنند — گرسنگی، محیط زیست، بیماری‌ها، مصرف انرژی و مشکلاتی از این قبیل.

دانش‌آموزان برای اینکار از به‌روزترین تکنولوژی‌های Microsoft، مثل ویندوز 8، ویندوز فون، کینکت، بینگ، ویندوز 7 صفحه لمسی و ویژوال استدیو به عنوان ابزار استفاده می‌کنند.

تیم BoddyMusic از آرژانتین یک برنامه کاربردی برای کینکت ساخته است که به افراد ناتوان اجازه می‌دهد موسیقی یاد بگیرند، افرادی که به هر دلیلی از جمله ناشنوایی و یا نقص عضو یادگیری موسیقی برایشان ممکن نیست. تیم صربی CatchCake یک نرم‌افزار نوشته است که به انسان‌هایی که بینایی‌شان آسیب‌دیده است یاری می‌رساند. این برنامه با بهره‌گیری از یک رادار به کاربر در مورد اشیا موجود بر سر راه‌اش هشدار می‌دهد.تیم Symbiosis از یونان برنامه‌ای طراحی کرده است که به بیماران آلزایمر کمک می‌کند، حافظه‌شان را تقویت کنند.

در گالری عکس‌ها می‌توانید ایده دیگر گروه‌ها را نیز ببینید:

تیم Quadsquad از اوکراین، پروژه خود را به نمایش می‌گذارد. نام نرم‌افزار آنها Enable Talk است، این نرم‌افزار به وسیله یک موبایل و یک دستکش مخصوص، زبان اشاره‌ای مورد استفاده ناشنوایان را به صوت تبدیل می‌کند. با استفاده از این نرم‌افزار ناشنوایان می‌توانند با دیگر انسان‌ها که زبان اشاره‌ای را بلد نیستند ارتباط برقرار کنند. uCHAMPsys از تایوان یک سری ابزار مبتنی بر وب ساخته‌اند که به کاربر کمک می‌کند وضعیت سلامت خود را پیگیری کنند تا زندگی بهتری داشته باشند. تیم Coccolo از ژاپن، نمونه آزمایشی از پروژه خود را به نمایش می‌گذارند. به کاربر کمک می‌کند تا با توجه به سطح هوشیاری‌اش انرژی و شدت نور را تنظیم کند. تیم FlashFood یک راه‌حل برای مشکل پشتیبانی غذا ساخته است. راه‌حل آنها یک برنامه کاربردی تحت وب است که بوسیله گوشی‌های هوشمند موقعیت جغرافیایی مکان‌هایی که در آن روز غذا پخش می‌شود را به خانواده‌های مورد نظر اطلاع می‌دهد. تیم Drexel Dragons از ایالات متحده، یک بازی به نام MathDash ساخته است. یک بازی قدم به قدم برای پلت‌فرم ویندوز فون که مهارت‌های ریاضی دانش‌آموزان ابتدایی را تقویت می‌کند. اگر شما هم قادر بودید یکی از مشکلات جهان را بوسیله تکنولوژی حل کنید، آن مشکل چه بود و چه روشی را برای حل آن بکار می‌گرفتید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات