گوگل از اوراکل ۴ میلیون دلار غرامت بابت هزینه‌های دادگاه اندروید طلب کرده‌ است

شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۴
مطالعه 1 دقیقه
ماه پیش اوراکل پس از مشاهده نتایج ناامیدکننده دادگاه‌اش علیه گوگل، حتی از دریافت مبلغ ۳۰۰ هزار دلاری که دادگاه حکم داده بود نیز خودداری کرد. اما غول جست‌وجوی دنیا گفته بود اوراکل را مجبور خواهد کرد هزینه‌های قضایی این دادگاه را پرداخت کند. این هفته رابرت ون‌نِست، مشاور حقوقی گوگل یک درخواست رسمی ثبت کرده است که در آن ۴ میلیون دلار به عنوان هزینه‌های قضایی که گوگل حین دادگاه خرج نموده از اوراکل طلب کرده است.
تبلیغات

این رقم هزینه‌های تهیه رونوشت رسمی از اسناد، حقوق کارشناس‌هایی که در دادگاه حاضر شده‌ و شهادت داده‌اند و ۲.۹ میلیون دلار برای جمع آوری و نسخه‌برداری از مدارک را پوشش می‌دهد.

با در نظر گرفتن این مبلغ می‌توان گفت علی‌رغم تمام تلاشهای اوراکل نه تنها هیچ پولی بابت شکایت‌اش از گوگل عایداش نشد بلکه ممکن است مبلغ هنگفتی را نیز از دست بدهد.

بر اساس این دادخواست، گوگل بیش از ۹۷ میلیون مدرک را به عنوان شواهد جمع‌آوری و ارائه کرده است، علاوه بر این ۲۰ میلیون صفحه سند در این رابطه نوشته است. گرچه این مبلغ در حال حاضر در حد یک تقاضا است و قاضی ویلیام آلساپ باید در مورد آن حکم بدهد. اما اگر قاضی درخواست گوگل را قبول کند، اوراکل مجبور به پرداخت ۴,۰۳۰,۶۶۹ دلار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات