مرورگر گوگل کروم به محبوب‌ترین برنامه در iTunes اپل تبدیل شد

چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
علی‌رغم اینکه مدت بسیار کمی از انتشار مرورگر کروم برای گوشی‌های آیفون و تبلت‌های iPad می‌گذرد، استقبال از مرورگر کروم فوق‌العاده زیاد بوده تا جایی که این برنامه صدر نشین App Store اپل شده و در جایگاه نخست فروشگاه iTunes خودنمایی می‌کند.
تبلیغات

البته در بین اظهار نظرات کاربران و رای 4.5 ستاره‌ای که به این برنامه داده‌ شده، اکثراً از کندی نسبی این مرورگر نسبت به سافاری اپل می‌نالند.

دنیل لونسکو از مجله PC World در مقاله بلند بالایی که برای مرورگر کروم مخصوص سیستم‌عامل iOS نوشته است، به این مورد اشاره کرده و اذعان می‌کند که کروم نمی‌تواند از سافاری سریعتر باشد، چرا که اپل دسترسی به موتور جاوا اسکریپت داخلی iOS را به این مرورگر محدود کرده و برنامه‌های دیگر نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

وی همچنین ادامه می‌دهد که با وجود کندی نسبی کروم نسبت به سافاری اپل، از آنجایی که تا زمان انتشار iOS6، قابلیت همگام‌سازی تب‌ها در سافاری وجود نخواهد داشت هنوز کروم بهترین انتخاب برای کاربران ایفون و آیپد به حساب می‌آید.

اما توانایی کروم گوگل تنها به همگام‌سازی زبانه‌ها محدود نشده و علاوه بر آن قادر به همگام‌سازی بوک‌مارک‌ها، تاریخچه مرور اینترنت، تنظیمات و کلمات عبور کاربر نیز می‌شود. بدین ترتیب کاربر چه از گوشی هوشمند استفاده کند، یا تبلت در دست داشته و یا پشت رایانه شخصی‌اش بنشیند، همه رمز و رازهای شخصی‌اش را در دسترس خواهد داشت.

مقاله‌های مرتبط:

    نحوه‌ی کارکرد این قابلیت را گوگل چندی پیش شرح و بسط داد؛ آنها از فرصت کنفرانس سالانه خود که در شهر سانفرانسیسکو برگزار شد بهره برده و در حضور جمعی از کارشناسان و صاحب نظران توضیحات بیشتری را پیرامون چگونگی کارکرد سیستم خود منتشر کردند.

    در همین نشست، برایان راکفسکی، یکی از معاونان شرکت گوگل در نمایشی جذاب با استفاده از چند ابزار گوناگون نشان داد که فرقی نمی کند که کاربر از چه ابزاری استفاده می‌کند، در همه حال اطلاعات شخصی‌اش در دسترس وی خواهد بود. جالب اینکه حتی با زدن دکمه Back مرورگر به سایتی که پیشتر در یکی از ابزارهایتان مشاهده کرده‌اید ارجاع داده خواهید شد!

    نکته مهم‌تر اینکه برای این سیستم همگام‌سازی به سبک گوگل فرقی نمی‌کند ابزار شما چه باشد، یک رایانه مک، لپ تاپ کروم بوک، گوشی هوشمند یا هر گجت دیگر. به محظ ورود به حساب کاربری‌تان در یکی از این وسیله‌ها، می‌توانید هر آنچه که حتی چند لحظه پیش انجام داده‌اید را دنبال کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات