عملکرد بهتر ال‌جی نسبت به سایر تولیدکنندگان اندرویدی در زمینه امنیت سیستم عامل

چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
مطالعه 3 دقیقه
طبق بررسی دانشگاه کمبریج انگلستان، تولیدکنندگان دستگاه‌های اندرویدی در زمینه امنیت عملکرد متفاوتی دارند. طبق نتایج منتشر شده ال‌جی بهترین عملکرد را در این زمینه بین تمامی تولیدکنندگان دارد. برای اطلاع از جزئیات این بررسی با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 دانشگاه کمبریج در بررسی خود ۲۰۰۰۰ دستگاه اندرویدی را از لحاظ آسیب‌پذیری امنیتی بررسی کرده است که طبق نتایج آن ۸۷ درصد از دستگاه‌های موجود در حال حاضر حداقل دارای یک حفره امنیتی هستند. این میزان از آسیب پذیری آمار عجیبی در دنیای اندروید نیست. زیرا پیش‌تر هنگام شناسایی آسیب اِستیج‌فِرایت، کارشناسان متوجه شده بودند که تمامی دستگاه‌های اندرویدی نسبت به این حفره امنیتی آسیب‌پذیر هستند. اما نکته جالبی که نتایج بررسی دانشکاه کمبریج ارایه کرده بود، میزان آسیب‌پذیری تولید‌کنندگان مختلف است.

Android security cambridge

پس از شناسایی آسیب استیج‌فرایت، تولید‌کننگان دستگاه‌های اندرویدی و در صدر آن‌‌ها سامسونگ و ال‌جی، به سرپرستی گوگل اقدام به ایجاد کمپینی برای انتشار وصله‌های ماهانه‌ امنیتی کردند. در طرف مقابل اچ‌تی‌سی با این که کمپین امنیتی را مفید دانست، اما ارایه وصله‌ امنیتی را به صورت ماهانه برای تمام دستگاه‌ها ممکن ندانست و مشکل اصلی در این زمینه را شرکت‌‌های مخابراتی عنوان کرد.

 با توجه به حفره‌های شناخته شده، ارایه وصله‌های امنیتی مداوم بسیار حیاتی است. با این حال طبق بررسی دانشگاه کمبریج، در حال حاضر به طور میانگین دستگاه‌های اندرویدی در هر سال تعداد ۱.۲۶ بروزرسانی امنیتی را دریافت می‌کنند که بسیار کمتر از بروزرسانی ماهانه‌ای است که گوگل و شرکای سخت‌افزاری وی در تلاش برای رسیدن به آن هستند.

امتیازات تولید کنندگان مختلف

با این که عموما شرکت‌های مخابراتی به دلیل عملکرد آهسته خود در انتشار آپدیت‌ها مقصر اصلی شناخته می‌شوند، اما تولید‌کننده‌ها نیز می‌توانند سرعت ارایه بروزرسانی‌های خود را افزایش دهند. دانشگاه کمبریج برای مقایسه عملکرد تولیدکنندگان مختلف در این زمینه از معیاری به نام FUM استفاده کرده است. این معیار از ترکیب سه جز مختلف ایجاد شده است. میزان دستگاه‌هایی که نسبت به آسیب‌پذیری‌های مختلف امن هستند؛ میزان دستگاه‌هایی که به آخرین نسخه اندروید بروزرسانی شده‌اند و تعداد حفره‌های امنیتی که تولید کننده هنوز وصله‌ای برای آن‌ها منتشر نکرده است. 

طبق نتایج FUM همان طور که قابل پیش بینی نیز بود، دستگاه‌های نکسوس گوگل کمترین آسیب‌پذیری را نسبت به حفره‌های شناخته شده دارند. این بدین معنا است که دریافت مستقیم بروزرسانی از گوگل می‌تواند به روند رفع مشکلات امنیتی سرعت زیادی ببخشد. پس از نکسوس‌ها، بهترین عملکرد FUM را ال‌جی به خود اختصاص داده است و موتورولا، سامسونگ، سونی، اچ‌تی‌سی و ایسوس در رده‌های بعدی قرار دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات