اپل ۹۰ درصد از سود بازار گوشی‌های هوشمند را مال خود کرده است

پنج‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند بسیار شدید است و قیمت‌ها در حال افت و سخت‌افزارهای مورد استفاده در حال پیشرفت هستند اما اپل خود را از این قاعده مستثنی کرده است و با وجود قیمت بالای گوشی‌های خود توانسته فروش بالایی کسب کند. این موضوع باعث شده تا اپل ۹۰ درصد سود کل بازارگوشی‌های هوشمند را از آن خود کند.
تبلیغات

کوپرتینویی‌ها در حال حاضر حجم بسیار بزرگی از سود حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند در کل دنیا را در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ میلادی، به خود اختصاص داده‌اند. کارشناسان بلومبرگ تخمین می‌زنند که اپل ۹۰ درصد از سود حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند را در کل دنیا را مال خود می‌کند. پس از این شرکت سامسونگ در حدود ۸ تا ۹ درصد را به نام خود ثبت کرده و تنها در حدود یک تا دو درصد از آن سایر شرکت‌ها است و البته برخی نیز در این بین زیان‌دهی دارند.

Mobile market share Q2

نگاهی به نمودار بالا نشان می‌دهد شرکتی مانند سونی که گوشی‌های بسیار قدرتمند سری زد ۵ خود را به تازگی معرفی کرده نتوانسته به سوددهی برسد و این عامل باعث شده است تا این شرکت تصمیمات جدی برای آینده‌ی خود بگیرد و شاید حتی از بازار گوشی‌های هوشمند نیز خارج شود. در واقع از هر ۳ گوشی که در بازار گوشی‌های هوشمند به فروش می‌رسد دو عدد ساخت اپل و سامسونگ هستند که نشان می‌دهد این دو شرکت بیشترین سود بازار را مال خود می‌کنند.

به نظر می‌رسد در حال حاضر به جز چند شرکت انگشت شمار بقیه‌ی سازندگان روزگار خوبی ندارند. اشباع بازار از یک سمت و ورود سازندگان مختلف که گوشی‌های ارزان‌قیمت عرضه می‌کنند از طرفی دیگر، باعث شده است که بازار گوشی‌های هوشمند سوددهی گذشته را نداشته و کاربران کمتر رو به خرید نسل جدید گوشی‌ها بیاورند.

همان طور که در بررسی ویدئویی زومیت از آیفون ۶ اس نیز دیدید، آیفون‌ جدید نسبت به آیفون ۶ بهبودهای چشمگیری نداشته است اما اپل برای تشویق کاربران آیفون‌های نسل قبل برای خرید سری ۶ اس آیفون‌ها، طرح‌هایی را در نظر گرفته و موفق به رکوردشکنی در فروش نیز شده است که نشان از برنامه‌ریزی دقیق این شرکت دارد.

نظر شما چیست؟ چرا اپل بیشترین سود در بازار را از آن خود می‌کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات