احتمال خروج سونی از بازار گوشی‌های هوشمند (بروزرسانی: جوابیه سونی)

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
مطالعه 3 دقیقه
وضعیت سوددهی سونی حال و روز خوشی ندارد و به جز بخش سرگرمی و سنسور دوربین این شرکت، سایر بخش‌های در حال ضرردهی هستند. حال اخباری مبنی بر اولتیماتوم مدیر عامل سونی به بخش موبایل این شرکت منتشر شده است. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 بر اساس اخبار درز کرده از سونی، کازو هیرایی به بخش موبایل سونی یک سال دیگر فرصت داده است تا به سوددهی برسد. اگر این بخش تا پایان سال ۲۰۱۶به سوددهی نرسد و یا حداقل ضرر ندهد، راه‌های جایگزین دیگری اعم از خروج از این بازار، انتخاب خواهند شد. پیش‌بینی ضرر بخش موبایل سونی، که تمهیدات زیادی برای کاهش آن در سال جاری انجام شده بود، از ۳۱۰ میلیون دلار در ماه آوریل به ۴۸۰ میلیون دلار حال حاضر رسیده است.

بخشی از مشکل سونی، تصاحب سهم اندک تنها ۱ درصد از بازار آمریکا است. سهم موبایل سونی در کشور ژاپن نیز تنها ۱۷.۵ درصد است. اما مشکل اصلی سونی عدم سود‌دهی از گوشی‌‌های میان‌رده این شرکت است که بازار آن‌ها به شدت تحت تاثیر محصولات کم قیمت چینی قرار گرفته است.

در رده‌ی محصولات بالا رده نیز سونی اخیرا از سری Z5 خود رونمایی کرده است که از مشخصات سخت‌افزاری جذابی بهره می‌برند. گل سرسبد محصولات جدید سونی اکسپریا Z5 پرمیوم است که برای اولین بار از صفحه نمایش 4K بهره می‌برد. البته لازم به ذکر است که نمایشگر این گوشی جز در زمان نیاز، از رزولوشن 1080pاستفاده می‌کند. با این که محصولات جدید سونی بسیار جذاب هستند، اما نبود شریک مخابراتی در آمریکا به فروش این محصولات ضربه بزرگی زده است. اگر بخش موبایل سونی برای فرار از این موقعیت تدبیری نیاندیشد، نام تجاری اکسپریا نیز به تاریخ خواهد پیوست.

بروزرسانی:

روابط عمومی سونی در ایران طی نامه‌ای رسمی به زومیت، به شفاف‌سازی صحبت‌های اخیر کازو هیرایی و شایعات پیرامون فروش بخش موبایل پرداخت و  برنامه‌‌ی این شرکت را به طور کامل شرح داد. جوابیه سونی به شرح زیر است:

• در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای فروش بخش موبایل شرکت وجود ندارد.• همان‌گونه که آقای هیرای اشاره کرد، به منظور کنترل ریسک مهم است که سودآوری و شرایط بازار بررسی شود. هر کسب‌وکاری باید انعطاف‌پذیر مانده و گزینه‌هایش را باز نگه دارد. این امر به‌ویژه در مواجهه با شرایط بازار بی‌ثبات و به شدت پویا مهم است. ما همه گزینه هایمان را همچنان باز می گذاریم و روی مدیریت بازارهای بی ثبات تمرکز می کنیم که شامل بخش موبایل نیز می باشد . ولی در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای فروش بخش موبایل شرکت وجود ندارد. Sony Mobile به هدایت به سوی رشد سودآور از طریق تمهیدات و رویکرد استراتژیک تحت مدیریت هیروکی توتوکی، متعهد است.• تغییرات در بخش موبایل شرکت در جریان است و مطابق برنامه در سال مالی ۲۰۱۵ تکمیل می‌شود.• دستگاه‌های همراه Sony ویترینی مهم و محلی برای پیوند دادن فناوری‌های مختلف ارائه‌شده توسط Sony است. این محصولات همچنین مشتریان را به میزان زیادی به سایر محصولاتمان جذب کرده و آنان را به خرید آن محصولات ترغیب می‌نمایند.• تلفن‌های هوشمند (و محصولاتِ پس از تلفن هوشمند، هنگامی که دوره‌ی آنها فرا برسد) دروازه‌ای برای دستیابی به محتوای سرگرمی هستند و خواهند بود. ما بر این باوریم که نقش چنین دستگاه‌هایی در این زمینه حتی مهم‌تر از حال حاضر خواهد شد. به همین دلیل این رده‌ی محصول بسیار حیاتی است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات