آیفون X شکننده‌ترین آیفون تولید شده است

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
برخلاف ادعای اپل مبنی بر مقاوت بالای شیشه‌ی آیفون X، به‌ نظر می‌رسد که این گوشی شکننده‌ترین آیفون تاریخ باشد.
تبلیغات

اپل در رویداد معرفی آیفون X، شیشه‌ی استفاده‌شده در طراحی آن را بادوام‌ترین شیشه در بین تمام گوشیهای هوشمند دانست. حال باتوجه به ویدیوهای تست سقوط منتشرشده، به‌ نظر می‌رسد که نه‌تنها آیفون X در مقایسه با دیگر گوشیهای هوشمند عملکرد خوبی از خود برجای نمی‌گذارد؛ بلکه در مقایسه با نسل‌های قبلی آیفون نیز بسیار آسیب‌پذیرتر ظاهر شده است.

آیفون 10

اسکوئر ترید، شرکتی فعال در زمینه‌ی خدمات پس از فروش دستگاه‌های الکترونیکی است. برطبق آزمایش‌های گوناگونی که این شرکت برای سنجش میزان شکنندگی و آسیب‌پذیری آیفون X انجام داده، به‌ نظر می‌رسد جنس شیشه‌ای بدنه و نبود دکمه‌ی هوم، آن را به شکننده‌ترین آیفون تاریخ تبدیل می‌کند.

با سقوط آیفون X از ارتفاع ۱۸۰ سانتی‌متری، علاوه بر شکستگی بدنه‌ی دستگاه، صفحه‌نمایش نیز دچار اختلال در کارکرد شد. البته باید در نظر داشته باشید که به‌طور متوسط، فاصله‌ی جیب شلوار تا سطح زمین تنها ۹۰ سانتی‌متر است.

اسکوئر ترید از سوانحی که منجر به شکستن صفحه‌نمایش، آسیب‌های ناشی از آب، عملکرد نامناسب باتری، بروز مشکل در کانکتور لایتنینگ و بلندگوها می‌شود، برنامه‌ای پوششی تهیه کرده است؛ بنابراین با تست سقوط آیفون X علاوه بر معرفی کسب‌وکار خود، ارزش خدماتی که به مشتریان پرچم‌دار اپل ارائه می‌شود برآورد می‌کند.

علاوه بر ویدیو فوق، بسیاری از یوتیوبرها اقدام به آزمایش آیفون X در شرایط سخت کرده‌اند و برای نمونه، دوام این نسل از آیفون را در برابر ورود آب به بررسی گذاشته‌اند.

کانال مشهور EverythingApplePro، با قراردادن آیفون X در عمق ۶ متری به مدت ۳۵ دقیقه، دوام محصول گران‌قیمت اپل را در برابر ورود آب مورد بررسی قرار داد که این دستگاه توانست از آزمایش سربلند بیرون‌ آید؛ گفتنی‌ است که آیفون X با قرار گرفتن در ماشین لباس‌شویی، بازهم توانست بدون هیچگونه نقص به عملکرد خود ادامه دهد.

علاوه‌بر موارد فوق، کانال JerryRigEverything نیز آیفون X را در برابر خط‌و‌خش مورد آزمایش قرار داد که شما می‌توانید ویدیوی آن را اینجا مشاهده کنید.

آزمایش سقوط آیفون X عموماً علمی نبود؛ اما ادعای اپل مبنی بر بادوام‌ترین شیشه در بین تمام گوشیهای هوشمند را رد می‌کند.

به‌تازگی اپل فهرست قیمت خدمات تعمیر آیفون X را منتشر کرده است که شما می‌توانید آن را در تصویر زیر مشاهده کنید.

Apple Care

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، در صورت بروز مشکل برای صفحه‌نمایش آیفون X، حداکثر باید مبلغ ۲۷۹ دلار پرداخت کنید که در صورت بهره‌مند بودن از خدمات پس از فروش اپل، این رقم به ۲۲۹ دلار کاهش می‌یابد.

برای تعمیر مشکلات دیگر نیز در صورت بهره‌مند بودن از Apple Care، تنها ۲۹۸ دلار پرداخت خواهید کرد؛ این در حالی است که برای کاربران عادی این رقم تا ۵۴۹ دلار افزایش می‌یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات