پیشنهاد رسمی ۱۰۳ میلیارد دلاری برودکام برای تصاحب کوالکام

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
برودکام دقایقی پیش به‌صورت رسمی اعلام کرد که پیشنهاد تصاحب کوالکام با پرداخت بیش از ۱۰۳ میلیارد دلار را به این کمپانی ارائه کرده است.
تبلیغات

برودکام دقایقی پیش رسما اعلام کرد که پیشنهاد خرید کوالکام با با پرداخت ۷۰ دلار به ازای هر سهم این کمپانی که در مجموع ۱۰۳ میلیارد دلار می‌شود، به کوالکام ارائه کرده است. در صورتی که کوالکام با مبلغ پیشنهادی برودکام موافقت کند، شاهد انجام بزرگ‌ترین ادغام تاریخ فناوری خواهیم بود.

ادغام دو غول بزرگ برودکام و کوالکام را باید پیوند دو تولیدکننده‌ی بزرگ تراشه‌های ارتباطی خواند که به رقیبی بزرگ برای اینتل تبدیل خواهند شد. اینتل که بازار پردازنده‌ رایانه‌های شخصی را در اختیار دارد، در حال دگردیسی برای ورود به بازار موبایل از طریق تولید تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM‌ و همچنین مودم‌های ارتباطی است.

خبر مربوط به ارائه‌ی پیشنهاد تصاحب کوالکام توسط برودکام از پنجشنبه‌ی هفته‌ی گذشته در رسانه‌ها منتشر شده که نتیجه‌ی آن افزایش ۲۷.۶ درصدی ارزش سهام کوالکام و رسیدن به رقم ۵۴.۸۴ دلار است.

سهامداران کوالکام در صورت نهایی شدن این معامله، به ازای هر سهم ۶۰ دلار پول نقد و بخشی از سهم برودکام به ارزش ۱۰ دلار را دریافت خواهند کرد. با درنظر گرفتن بدهی‌های موجود، برودکام ارزش خرید کوالکام را بیش از ۱۳۰ میلیارد دلار برآورد کرده است.

کوالکام در حالی با پیشنهاد خرید توسط برودکام روبرو شده که خود در حال نهایی کردن تصاحب NXP Semiconductors با ارزش بیش از ۳۸ میلیارد دلار است. این کمپانی در زمینه‌ی تولید تراشه‌های مورد استفاده در خودرو فعالیت می‌کند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که برودکام یکی از مشوقان اصلی کوالکام برای تکمیل تصاحب NXP خواهد بود.

باید دید آیا پاسخ کوالکام به این پیشنهاد مثبت خواهد بود یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات