والت دیزنی ۶۵ میلیون دلار در یک استارت آپ واقعیت مجازی سرمایه گذاری کرد

چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
فناوری واقعیت مجازی پدیده‌ای است که این روزها توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. کمپانی دیزنی نیز در روزهای اخیر خبر از سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیون دلاری در یک استارت آپ فعال در این حوزه داده است. در صورت ورود واقعیت مجازی به صنعت سینما، شاید در سال‌های آینده شاهد انقلابی در عرصه‌ی فیلم‌سازی و سالن‌های سینما باشیم.
تبلیغات

پس از آنکه محققان فناوری ثبت تصاویر بصورت رنگی را در سال ۱۹۳۰ در اختیار سینماگران قرار دادند، شاهد تغییر بزرگی در این صنعت نیستیم. معرفی فناوری سه بعدی نیز با وجود تغییرات کوچک نتوانست آنچنان که باید تاثیر خود را روی تجربه‌ی تماشای فیلم باقی گذارد، بطوریکه ورود این فناوری به سالن‌های سینما نیز تحول بزرگی را ایجاد نکرد، اما به نظر می‌رسد انقلاب هنر هفتم در راه است. کمپانی دیزنی سرمایه‌گذاری ۶۵ میلیون دلار را در یک استارت آپ فعال در حوزه‌ی واقعیت مجازی انجام داده که نوید تغییرات در این حوزه را می‌دهد.

شاید در سال‌های آینده شاهد سالن‌های سینمایی باشیم که در آن به جای پرده‌ی معمول مورد استفاده در سینماها، به هر یک از افراد یک هدست واقعیت مجازی اهدا می‌شود تا از طریق آن به تماشای فیلم مورد نظر بپردازد.

Jaunt نام استارت آپی واقع در کالیفرنیا است که موسسان سعی دارند تا واقعیت مجازی سینماتیک را وارد عرصه‌ی سینما کنند. این کمپانی از ابتدای تاسیس فیلم‌های مبتنی بر واقعیت مجازی را به منظور ایجاد روشی نوین برای تجربه‌ی تماشای فیلم تهیه می‌کند.

کمپانی والت‌دیزنی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نهادهای تولید محتوا خبر از یک سرمایه‌گذاری ۶۵ میلیون دلاری در این استارت آپ داده تا این کمپانی را بیش از پیش در مسیر دست یافتن به فناوری مورد هدف یاری کند. اما باید به این نکته اشاره کرده که والت‌دیزنی تنها کمپانی سرمایه‌گذار در این کمپانی نیست و باید به سرمایه‌گذارانی از چین و اروپا نیز اشاره کرد که در مجموع سرمایه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری را در اختیار این کمپانی گذاشته‌اند.

دست اندرکاران این کمپانی امیدوارند تا با استفاده از سرمایه‌گذاری انجام شده به هدف خود یعنی اشاعه‌ی استفاده از فیلم‌های مبتنی بر واقعیت مجازی و طراحی هدست خود نزدیک‌تر شوند.

صنعت واقعیت مجازی از جمله‌ی حوزه‌هایی است که در سال‌های آینده شاهد پیشرفت روزافزون آن خواهیم بود. ورای سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته توسط کمپانی‌های فعال در حوزه‌های گوناگون، ابر کمپانی‌های عرصه‌ی فناوری نیز فعالیت پررنگی در این حوزه دارند که از آن جمله می‌توان به سامسونگ، سونی، فیس بوک و مایکروسافت اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات