اینستاگرام دایرکت با بروزرسانی جدید تبدیل به سرویس پیام‌رسان واقعی می‌شود

سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
در آذر ماه سال ۱۳۹۲ اینستاگرام سرویس اینستاگرام دایرکت خود را معرفی کرد که اجازه‌ی ارسال عکس در قالب یک چت تصویری خصوصی را ممکن می‌کرد؛ اما محدودیت‌های داشت که در به‌روزرسانی جدید این سرویس به‌طور کامل برداشته شده‌اند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اینستاگرام دو سال قبل سرویس اینستاگرام دایرکت خود را معرفی کرد که محدودیت‌های بسیاری داشت. از آن جمله می‌توان به نبود امکان پاسخ دادن به تصویر ارسالی دوست خود بوسیله‌ی تصویر دیگر یا حتی ارسال متن اشاره کرد که اینستاگرام در به‌روزرسانی جدید خود تمامی این محدودیت را برطرف کرده است.

تنها ۸۵ میلیون نفر از ۳۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام از این سرویس بهره می‌برند که می‌توان یکی از بزرگ‌ترین دلایل آن را عدم امکان ارسال تصاویر از فید دانست. حتماً در زیر تصاویر مختلف علامت @ را مشاهده کرده‌اید که برای جلب نظر یک فرد مشخص در زیر یک عکس کامنت گذاشته می‌شود. اینستاگرام امیدوار است تا با بوجود آمدن ارسال مستقیم این کامنت‌ها از بین رفته و جای خود را به اینستاگرام دایرکت بدهند.

حالا می‌توانید اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی، صفحات هش‌تگ و پروفایل‌ها را به صورت مستقیم از فید خود با فردی خاص به اشتراک بگذارید. به‌علاوه در چت اینستا دایرکت خود می‌توانید تا ۱۵ نفر را نیز اضافه کنید.

حالا چت‌ها در اینستا دایرکت به صورت چت‌های متنی مرتب شده‌اند و می‌توان جواب عکس را با ایموجی‌ها، متن یا یک تصویر از خود که بوسیله‌ی اپلیکیشن دوربین تعبیه شده در چت گرفته‌اید، داد.

diect

البته مدل خصوصی‌سازی دایرکت تغییر نکرده و مانند گذشته است. هر کسی می‌تواند پیام ارسال کند؛ اما اگر فرد دریافت کننده جزء دوستان او نباشد پیام در حالت انتظار باقی مانده و با کسب اجازه از فرد دریافت کننده به دست وی می‌رسد. اگر این پیام را رد کنید دیگر از آن فرد ارسال کننده پیامی ازطریق دایرکت دریافت نخواهید کرد. در چت‌های گروهی نیز برای مشاهده و اضافه شدن به آن باید با سازنده‌ی گروه در اینستاگرام دوست باشید و اگر حساب کاربری شما خصوصی باشد، تنها افرادی که در لیست دوستان شما قرار دارند قادر به مشاهده‌ی پیام‌ها خواهند بود.

دایرکت محدودیت‌های خود را نیز دارد که از آن موارد می‌توان به محدودیت ۱۵ کاربر در هر چت و نبود امکان دانلود عکس‌ها اشاره کرد؛ اما با بهبود این سرویس اینستاگرام روح پیام‌رسان خود را دوباره بدست خواهد آورد و فیسبوک نیز که در حال حاضر بزرگ‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان را در قالب واتساپ و مسنجر خود دارد می‌تواند شاهد ظهور سومین عضو از این خانواده باشد.

گفتنی است از امروز به‌روزرسانی برای اینستاگرام دایرکت برای دو پلتفرم اندروید و iOS آماده‌ی دانلود خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات