معرفی رسمی اندروید ور برای آیفون‌های اپل

دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
مطالعه 3 دقیقه
به نظر می‌رسد شایعاتی که در چند وقت اخیر مبنی بر انتشار اندروید ور برای گوشی‌های آیفون منتشر شده بود به حقیقت پیوسته و گوگل امروز به صورت رسمی اعلام کرد دستگاه‌های مبتنی بر اندروید ور می‌توانند با گوشی‌های آیفون اپل سازگار شوند. البته گفته می‌شود در این بین محدودیت‌هایی نیز وجود دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 در حالی که امروز گوگل اعلام کرد از این پس دستگاه‌های اندروید وری می‌توانند با گوشی‌های آیفون سازگار شوند، به نظر می‌رسد محدودیت‌‌هایی نیز وجود دارد. به عنوان مثال تنها آیفون‌هایی که از سیستم‌عامل iOS 8.2 به بالا بهره می‌برند و ساعت‌های جدیدی که به اندروید ور مجهز شده‌اند می‌توانند با این اپلیکیشن کار کنند. در حال حاضر تنها ساعت هوشمند جدید ال‌جی به نام Watch Urbane که صبح امروز نسخه‌ی طلایی آن معرفی شد، می‌تواند با گوشی‌های آیفون سازگار شود. البته ساعت‌های بعدی ایسوس، موتورولا و هوآوی نیز می‌توانند به زودی از این قابلیت بهره‌مند شوند.

اما سوال اصلی اینجاست که تکلیف دستگاه‌های اندروید وری قدیمی چه می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم اپلیکیشن مخصوص آی‌او‌اس نمی‌تواند با این ساعت‌ها کار کند؛ چون این محصولات به آخرین نسخه‌ی اندروید ور مجهز نیستند. یکی از سخنگوهای گوگل اعلام کرده تنها جدیدترین ساعت‌های اندروید ور می‌توانند با گوشی‌های مبتنی بر آی‌او‌اس جفت شوند. با اینکه گفته می‌شود از نظر فنی دستگاه‌های اندروید وری قدیمی نمی‌توانند از این روش پشتیبانی کنند، ولی این احتمال وجود دارد که برخی از افراد یا توسعه‌دهندگان بتوانند این مشکل را حل کنند.

AndroidWearforiOS

بین عملکرد اندروید ور با گوشی‌های اندرویدی و گوشی‌های آیفون تفاوتی وجود ندارد و می‌توانید پیام‌ها و هشدارهای خود از سرویس‌هایی چون جی‌میل، تقویم گوگل و گوگل ناو را همچون تقویم اپل، گوگل فیت، اطلاعات آب و هوا، هشدارها، قرار ملاقات، ترجمه و موارد مشابه را بر روی گوشی خود دریافت کنید. امکان استفاده از ورودی‌های صوتی نیز وجود دارد و می‌توانید مشابه آنچه در اپلیکیشن اندرویدی وجود دارد، صفحه‌ی ساعت خود را نیز تغییر دهد.

به گفته‌ی گوگل، نیازی نیست هیچکدام از این اپلیکیشن‌ها را نصب کنید و تمام آنها در اپلیکیشن مخصوص آی‌او‌اس تعبیه شده است (این احتمال وجود دارد که از شما خواسته شود تا با اکانت گوگل خود وارد شوید و از این طریق به ادامه‌ی کار بپردازید). هر کدام از هشدارهای مربوط به اپلیکیشن‌های دیگر که روی آیفون شما نشان داده می‌شود، روی ساعت نیز به نمایش در خواهد آمد. پیشتر گوگل اعلام کرده بود که اندروید ور ویژه آی‌اواس از هشدارهای مربوط به اپلیکیشن‌های روی فروشگاه پلی‌استور پشتیبانی نخواهد کرد که به نظر می‌رسد این گونه نیست.

با اینکه محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد، ولی ساعت‌هایی چون Watch Urbane ال‌جی و ساعت‌های اندروید وری که در آینده معرفی می‌شوند به خوبی با اپلیکیشن آی‌او‌اس سازگار شده و می‌توانید از همگام‌سازی آنها با گوشی‌های آیفون اپل لذت ببرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات