مایکروسافت در ماه نوامبر، مجموعه نرم‌افزاری آفیس را برای آیپد عرضه خواهد کرد

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت قصد دارد یکی از برگ‌های برنده‌ی اصلی خود در پلتفرم ویندوز را برای آیپد ارائه کند.
تبلیغات

مجموعه نرم‌افزاری آفیس، بدون شک یکی از محبوب‌ترین محصولات مایکروسافت است. نمی‌توان کاربرد نرم‌افزارهایی چون Word، Powerpoint، Excel، Outlook و ... را در زندگی امروز نادیده گرفت و الحق و الانصاف که با نمونه‌های مشابه هم در سادگی و هم در قدرت و فراگیر بودن فاصله بسیاری دارند.

حال شواهد نشان می‌دهند که مایکروسافت قصد دارد تا این محصول پرفروش و محبوب را برای آیپد رقیب، ارائه کند. با وجود آن که این کار سود مالی فراوانی برای مایکروسافت به همراه خواهد داشت اما عده‌ای معتقدند آفیس می‌تواند یکی از برگ‌های برنده مایکروسافت در ویندوز ۸ باشد و نباید برای محصولات رقیب ارائه شود.

یک منبع مرتبط با تیم فروش آفیس مایکروسافت به بیزنس اینسادر گفت که این کمپانی در ماه نوامبر مجموعه ابزارهای آفیس خود را برای آیپد ارائه خواهد کرد.

بنا به گزارش این منبع، این مجموعه به احتمال فراوان در کنفرانس SharePoint مایکروسافت در لاس وگاس و در تاریخ ۱۲ نوامبر معرفی می‌گردد. این محصول برای فروش در تعطیلات آماده خواهد شد و مایکروسافت از ابتدای ۲۰۱۳ شروع به فروش این محصول خواهد کرد.

سایر رسانه‌های خبری نیز از زمان‌بندی مشابهی خبر داده بودند. هفته گذشته The Daily گزارش داد که مایکروسافت، آفیس برای آیپد را در ماه نوامبر عرضه خواهد کرد. دو هفته پیش از آن نیز BGR همین مطلب را گزارش کرد.

مایکروسافت شرکتی است که به خاطر دو محصول بسیار پرفروش خود یعنی ویندوز و آفیس محبوب سرپاست. فروش آفیس روی آیپد ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، چرا که آیپد، رقیب ویندوز را قوی‌تر می‌کند. اما مایکروسافت از آفیس برای آیپد پول فراوانی به جیب می‌زند و نمی‌تواند این بازار را از دست دهد.

اما با تمام این اوصاف، همان طور که دن فرامر در ابتدای سال جاری گفت، اگر تنها چیزی که ویندوز یا تبلت‌ ویندوزی را منحصر به فرد می‌کند، داشتن آفیس باشد، مایکروسافت با این کار خطر بزرگی را به جان خریده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات